شما اینجا هستید
اخبار عمومی » حناچی: هر روز تاخیر در استفاده از خودروهای برقی خسارت سنگینی تحمیل می‌کند

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از تسنیم، پیروز حناچی در مراسم امضای تفاهم نامه بین شهرداری تهران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای توسعه موتورسیکلت‌های برقی در تهران، اظهار کرد: بر اساس گزارشات شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، حدود ۶۰ درصد آلاینده ها در بخش ذرات معلق مربوط به وسایل متحرک است.

وی ادامه داد: بر این اساس سهم خودروهای سواری ۱۳ درصد، تاکسی ها ۲٫۱، موتورسیکلت ها بیش از ۱۰ درصد، وانت ها، ۱٫۸ درصد، مینی بوس ها ۴ درصد، اتوبوس های شرکت واحد ۵٫۷ درصد و کامیون ها ۱۵٫۷ درصد است.

شهردار تهران تصریح کرد: پاسخگویی اقتصادی به پروژه موتورسیکلت های برقی خصیصه توافق امروز ماست و استفاده از بضاعت‌های داخلی و همچنین حمایت قانونی و مالی برای انجام این مأموریت نتیجه این توافق نامه خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه به طور قطع کاری که انجام می‌دهیم اگر اقتصادی نباشد طبیعتاً ادامه‌دار نخواهد بود، گفت: روش سوآپ باتری در این شرایط روش پسندیده و قابل قبولی است که بر اساس سرویس باتری‌های لیتیومی توسط بخش خصوصی قابل انجام است. ما ظرفیت لازم را بر عرضه این سرویس در سطح شهر داریم و کاملا آماده‌ایم که از طریق محدودیت‌هایی که با همکاری دولت در سطح شهر اعمال می‌کنیم، این کار را هم اقتصادی و هم منطقی پیش ببریم. به طور حتم برداشتن وزن سنگین قیمت باتری از روی موتورها میزان استقبال از این موضوع را هم افزایش می‌دهد.

حناچی خاطرنشان کرد: در ادامه این مسیر می توانیم سراغ خودروهای سواری برقی برویم؛ ما ابزارهایی مانند طرح ترافیک داریم و به راحتی می‌توانیم خودروهای برقی را داخل محدوده طرح، مجاز بشماریم.

وی با اشاره به اینکه با وضعیت فعلی و حجم آلاینده‌ها، راهی جز حرکت به سمت خودروهای برقی نداریم و هر روز که می‌گذرد خسارت بیشتری متحمل می شویم، تصریح کرد: امیدواریم در بهمن ماه نمایشگاهی همزمان با واگن قطار ملی که قول داده بودیم برپا کنیم و نتیجه این توافقات را ببینیم و زمینه صنعتی سازی آن را به موازات فراهم کنیم.

وی در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اصلی ترین راهبرد ما در شهر تهران، کنترل آلاینده هاست و اگر به ترکیب آلاینده‌های تهران که شرکت کنترل هوای تهران اعلام می‌کند نگاه کنیم متوجه می شویم که یکی از منابع شدید آلاینده، موتورهای کاربراتوری هستند که به اندازه خودروهای سواری آلاینده تولید می کنند.

وی افزود: توافق امروز هدف گذاری این است که بتوانیم برقی کردن موتور سیکلت کار را برای اقتصادی و ارائه سرویس جوابگو باشیم. سواپ باتری در دستور کار است که قیمت تمام شده بدون موتور پایین می آید و امیدواریم با همکاری هم قیمت باتری را از تمام شده بر می داریم. با همکاری بخش خصوصی این معادله را حل خواهیم کرد به گونه ای که اقتصادی باشد و قدم های بعدی برای برقی کردن خودروهای سواری هم برداشته می شود.

حناچی در پاسخ به این سوال که آیا تسهیلاتی هم در نظر می‌گیرید ؟ گفت: یکی از بندهایی که نوشته شده تسهیلات را به این سمت هدایت می کند.

اخبار راه آهن ایران | ریل نیوز