• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

دولت ارمنستان باید امنیت سرمایه گذاران ما را تأمین کند

  • کد خبر : 31569
  • ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۶
دولت ارمنستان باید امنیت سرمایه گذاران ما را تأمین کند
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز گفت:دولت ارمنستان باید امنیت سرمایه گذاران ما را تأمین کند و هیچ نگرانی از این بابت وجود نداشته باشد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایسنا، یونس ژائله امروز پنجشنبه در نشست فوق العاده شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی که با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، استاندار آذربایجان شرقی، مدیران استان و تعدادی از فعالان اقتصادی استان در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز برگزار شد، اظهار کرد: ظرفیت های بالایی در آذربایجان شرقی برای ورود به اوراسیا وجود دارد و ما اعلام آمادگی می‌کنیم که به این بازار ورود کنیم.

وی ادامه داد: موانعی را آنالیز و نقاط ضعف و قوت را مشخص کردیم که عدم همکاری بانک های ایرانی یکی از این موانع است در حالیکه اولین قدم حضور تجار وجود یک کانال امن مالی است. متاسفانه شرکت‌های بزرگ ما به‌هیچ وجه در ارمنستان فعالیت نمی‌کنند و شرکت های کوچک نیز با ظرفیت کم فعالیت می‌کنند.

وی عدم آشنایی با مسائل مالیاتی و بانکی را مهمترین عامل متضرر شدن تجّار ایرانی و تبریزی در ارمنستان برشمرد و افزود:دولت ارمنستان می‌تواند امنیت سرمایه گذاران را تأمین کند و کشوری که به بن‌بست رسیده و تنها راه نجاتش ایران است، نباید حجم تجارتش تنها ۴۰۰ میلیارد دلار باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز  تاکید کرد: رشدی که مورد انتظار دولت و بازار از اوراسیا بود، محقق نشد و عملا آنگونه که باید، نتوانستیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی مشکلات مربوط به حمل و نقل و لجستیک را یکی از موانع مهم برشمرد و گفت: ما به ناوگان و اتمسفر کنترل شده نیاز داریم و یکی از موضوعات مهم، بحث حمل و نقل ریلی است.

ژائله در واکنش به صحبت های سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان در خصوص عدم ارتباط مناسب با این کشور گفت: این اولین بار است که سفیر کشورمان در ارمنستان به تبریز امده و با فعالان اقتصادی گفت‌وگو می‌کند پس ما را متهم به کم کاری کنید.

وی تاکید کرد: باید طرفهای ارمنستانی علاقمند به سرمایه گذاری و همکاری باشند و همچنین ضمانت های لارم از سوی دولت ازمنستان داده شود تا تجّار ما بتوانند با خیال آسوده در آنجا سرمایه گذاری کنند.

به گزارش ایسنا، وی خاطرنشان کرد: اخبار و اطلاعات لازم در ارمنستان باید بصورت انلاین به اتاق تبریز اطلاع داده شود و هرروز باید با ما مکاتبه داشته باشند و اطلاعات به روز به ما داده شود تا ما نیز این اطلاعات را در اختیار صنعتکران خود قرار دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز  در پایان سخنان خود گفت:سفارت ها معمولا موضوعات اقتصادی را پیگیری نمی‌کنند در حالیکه تجارت باید دوطرفه باشد و تجارت را طوری طراحی کنیم که به صورت پایدار و با ثبات باشد که هر دوطرف سود کنند و هیچ طرف دغدغه نداشته باشند و درواقع تجارت مان باید به صورت شراکتی باشد.

گفتنی است در این نشست تعدادی از فعالان اقتصادی استان نیز به بیان نقطه نظرات خود در خصوص بهبود و رشد تعاملات تجاری ایران و ارمنستان پرداختند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=31569

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.