• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

راه‌آهن 182 کیلومتری مراغه – ارومیه آماده افتتاح شد

  • کد خبر : 11344
  • ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۹
راه‌آهن 182 کیلومتری مراغه – ارومیه آماده افتتاح شد

0 (0) راه‌آهن 182 کیلومتری مراغه – ارومیه آماده افتتاح شد ارومیه- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: عملیات عمرانی راه آهن مراغه – ارومیه به عنوان یکی از طرح های ملی به اتمام رسیده است و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز تجهیز آن را انجام می دهد. ابراهیم مبارک قدم […]

0
(0)

راه‌آهن 182 کیلومتری مراغه – ارومیه آماده افتتاح شد

ارومیه- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: عملیات عمرانی راه آهن مراغه – ارومیه به عنوان یکی از طرح های ملی به اتمام رسیده است و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز تجهیز آن را انجام می دهد.

ابراهیم مبارک قدم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح در اوایل ماه ربیع الاول با حضور رییس جمهوری افتتاح شود و زمان دقیق آن اعلام خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی هم در روز جاری از آمادگی 100 درصدی برای افتتاح طرح راه‌آهن مراغه – ارومیه خبر داد و گفت: طرح ‌های ریلی قزوین – رشت و میانه – بستان‌آباد در اولویت‌ های بعدی به بهره برداری می رسد. 
خیرالله خادمی افزود: طرح راه آهن مراغه – ارومیه طبق برنامه با تلاش شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل کشور، پیمانکاران و مشاوران و همکاری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی در مهرماه به مرحله بهره ‌برداری رسید. 
به گزارش ایرنا مسیر خط آهن 182 کیلومتری مراغه – میاندوآب – مهاباد – نقده – ارومیه در سال 1381 آغاز شد و آذربایجان غربی را به استان های آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین و بالاخره به مرکز کشور وصل می کند. 
برای هر کیلومتر ریل گذاری این طرح 45 تا 50 میلیارد ریال و برای کل آن بیش از پنج هزار و 400 میلیارد ریال هزینه شده که بخش عمده آن در دولت تدبیر و امید بوده است. 
این مسیر ریلی دارای چهار ایستگاه است و ایستگاه ارومیه با 16 هزار مترمربع زیربنا و یک سالن ترانزیت، بزرگترین ایستگاه این مسیر به شمار می رود. 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=11344

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.