• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
0

فعالیت قطارهای نوروزی اصفهان متوقف شد

  • کد خبر : 25510
  • ۰۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴
فعالیت قطارهای نوروزی اصفهان متوقف شد
مدیرکل راه آهن استان اصفهان از توقف فعالیت قطارهای مسافربری نوروزی اصفهان به دلیل شیوع بیماری کرونا خبر داد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایرنا، سیدرضا سادات حسینی اظهار داشت:  قبل از شیوع ویروس کرونا روزانه هشت رام قطار در مسیر  اصفهان به  بندرعباس، تهران، مشهد و سیستان و بلوچستان فعالیت داشت که اکنون حجم مسافرت‌های ریلی از مبداء  و مقصد اصفهان به صفر رسیده و هیچ قطاری از اصفهان حرکت نمی‌کند.

وی بیان کرد: تمام بلیت‌های خریداری شده در طرح پیش‌ فروش‌ نوروزی توسط مسافران لغو شده و مبلغ آنها بطور کامل بازگردانده شده است.

مدیرکل راه آهن اصفهان با بیان اینکه شروع مجدد این ترددها منوط به تصمیم گیری‌های بعدی ستاد مقابله با کرونا در استان است، ادامه داد: مسافرانی که از قبل نسبت به خرید بلیت قطار اقدام کردند؛ می‌توانند با مراجعه به مراکز تهیه بلیت، نسبت به دریافت بهای بلیت بدون کسر هزینه کنسلی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه با وجود متضرر شدن راه‌آهن و شرکت‌های حمل و نقل از کاهش مسافر، اما از مردم تقاضا شده در خانه بمانند و از سفرهای غیرضروری بپرهیزند خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شیوع بیماری کرونا اپیدمی شده و حفظ سلامت مردم بیش از هر چیزی اهمیت دارد، بنرهایی را برای آگاه‌سازی مسافران و پرهیز از سفرهای غیرضروری در ایستگاه‌های را آهن نصب شده است.

سادات حسینی به به ضدعفونی در ایستگاه‌های راه‌آهن، سالن‌های مسافری و کوپه قطارها اشاره کرد و افزود: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، هر روز ایستگاه‌های راه‌آهن اصفهان به طور کامل با محلول الکل، ضدعفونی می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی پیشگیری از کرونا و ارائه دستکش و ماسک به همه پرسنل راه آهن گفت:  این آموزش‌ها شامل شناخت علائم و نشانه‌های بیماری کرونا، راه‌های پیشگیری و خودمراقبتی، راه‌های انتقال این بیماری، روش‌های صحیح استفاده از ماسک و دستکش است.

به گفته وی ژل‌های ضدعفونی در همه ایستگاه‌ها نصب شده و سالن قطار، داخل کوپه‌ها و بویژه دستگیره‌ها و مکان‌هایی که در معرض تماس دست مسافران قرار دارند بطور روزانه با مواد ضد عفونی کننده گندزدایی می‌شود.

وی پیش از این در خصوص جابه جایی مسافر از طریق قطار در استان گفته بود که نوروز سال گذشته ۹۱ هزار نفر از مبداء و مقصد اصفهان با قطار جابه جا شدند که ضریب اشغال ظرفیت قطار این استان در نوروز نزدیک به ۱۰۰ درصد بوده است.

راه آهن اصفهان از سال ۱۳۴۷ راه اندازی شد و رتبه اول در میزان جابه جایی بار را در کشور دارد و بخش زیادی از مواد اولیه شرکت های بزرگ استان اصفهان از جمله ذوب آهن و فولاد از طریق شبکه ریلی تامین می شود.
راه آهن اصفهان دارای ۶۸۱ کیلومتر و ۶۷۷ متر خط اصلی، ۱۸۸ کیلومتر خط مانوری و ۶۶ کیلومتر خط صنعتی و تجاری ریلی است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=25510

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.