• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

قطارها ((فشنگى)) چين، اوج راحتى و سرعت

  • کد خبر : 3095
  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۶
قطارها ((فشنگى)) چين، اوج راحتى و سرعت

0 (0) زمان کوتاه، قیمت مناسب و راحتی و آسودگی در سفر باعث شده استفاده از قطارهای پرسرعت در چین طرفداران زیادی داشته باشد. سیستم راه‌آهن پرسرعت چین (CRH) که به قطارهای فشنگی (Bullet Train) موسوم است، خیلی سریع در چین توسعه پیدا کرد. این قطارها وسیله حمل‌و‌نقل سریع و راحتی هستند و در عرض […]

0
(0)

زمان کوتاه، قیمت مناسب و راحتی و آسودگی در سفر باعث شده استفاده از قطارهای پرسرعت در چین طرفداران زیادی داشته باشد.

سیستم راه‌آهن پرسرعت چین (CRH) که به قطارهای فشنگی (Bullet Train) موسوم است، خیلی سریع در چین توسعه پیدا کرد. این قطارها وسیله حمل‌و‌نقل سریع و راحتی هستند و در عرض تنها 10 سال به محبوب‌ترین روش سفر در چین تبدیل شدند. قطارهای پرسرعت چین با حروف G و D و C که قبل از شماره قطار می‌آیند طبقه‌بندی می‌شوند.

قطارهای پر سرعت چین انعطاف‌پذیر هستند. در طول روز تعداد زیادی از این قطارهای پرسرعت در مسیرهای حرکت خود بین شهرهای چین در دسترس هستند (مخصوصا در مسیرهای بین شهرهای پر طرفدار برای مسافران تور چین). بنابراین یک مسافر می‌تواند قطار مورد نظرخود را متناسب با برنامه زمانی خود انتخاب کرده و با خیال راحت در چین سفر کند.

قطارهای پرسرعت چین تاخیرهای زمانی خیلی کمی دارند. بر خلاف تاخیرهای زیاد هواپیماها و قطارهای معمولی، قطارهای پرسرعت چین بالاترین رتبه را در وقت‌شناسی دارند. این نوع قطارها در چین نسبت به بقیه، کمتر تحت تاثیر شرایط جوی یا کنترل ترافیک هستند. این قطارها در چین همچنین اگر با یک قطار معمولی بر روی یک خط قرار گیرند در اولویت حرکت خواهند بود.

قطارهای پر سرعت چین راحت هستند. امکانات مدرن و جدید قطارهای پر سرعت چین، سفر بسیار راحتی را فراهم می‌کنند. تقریبا همان امکاناتی که یک هواپیما دارد در این قطارها در اختیار مسافر است و علاوه بر آن مسافر می‌تواند در قطار راه برود. همچنین در قطارهای پر سرعت چین اینترنت در دسترس است.

ایستگاه‌های قطارهای پر سرعت چین معمولاً نسبت به فرودگاه‌های چین به مرکز شهر و در نتیجه هتل ها نزدیک‌تر هستند. همچنین سیستم حمل‌ونقل عمومی چین، دسترسی به ایستگاه‌های قطار را بسیار راحت کرده است.

انواع قطارهای پر سرعت چین

قطارهای پرسرعت چین برای سرعت‌های 200 تا 350 کیلومتر در ساعت طراحی شده‌اند. سه نوع قطار پرسرعت در چین وجود دارد: قطارهای G، قطارهای D و قطارهای C . امکانات موجود در این قطارهای پرسرعت یکسان است و تمامی این قطارها جدید و مدرن و به رنگ سفید هستند.

قطارهای G چین: سریع‌ترین قطارهای چین با سرعتی بیشتر از 300 کیلومتر در ساعت. این نوع قطارها سرعتی بیشتر از 300 کیلومتر در ساعت دارند. قطارهای G تنها در تعداد محدودی ایستگاه در مسیر خود توقف می‌کنند و قیمت بلیت‌های آن‌ها در میان دیگر قطارهای چین از همه بالاتر است. در قطارهای نوع G واگن‌های تخت خواب ندارد.

قطارهای فشنگی نسبت به قطارهای معمولی زمان سفر در چین را نصف و یا حتی کمتر می‌کنند. برای مثال، قطار G3 پکن به شانگهای را تنها طی 4 ساعت و 48 دقیقه طی می‌کند، قطار D321 این مسیر را در 11 ساعت و 49 دقیقه طی می‌کند و سفر با قطارهای معمولی در این مسیر بیشتر از 15 ساعت زمان می‌برد.

قطارهای D چین: کم سرعت‌تر و ارزان‌تر از قطارهای G چین. قطارهای D چین، خیلی بیشتر از قطارهای G در چین استفاده می‌شوند. قطارهای D چین، طراحی شده‌اند تا با سرعتی در حدود 200 کیلومتر در ساعت حرکت کنند. این نوع از قطارها در مسیر خطوط آهنی که شهرهای بزرگ چین را به هم متصل می‌کنند بسیار محبوب هستند.

قطارهای C چین: قطارهای پر سرعت برای اتصال شهرهای همجوار در چین. قطارهای C چین، تنها در مسیرهای چند شهر همجوار مانند پکن به تیانجین، چنگچون به جیلین، گوانگجو به شنزن و گویانگ به کایانگ در دسترس هستند. سفرها در این مسیرها در چین کوتاه هستند و تخت برای خواب در این قطارهای چین موجود نیست.

امکانات جدید و مدرن موجود در قطارهای پرسرعت چین

واگن رستوران در قطارهای پرسرعت چین در میانه قطار قرار دارند. می‌توانید آن جا یک وعده غذا بخورید یا مقداری خوراکی خریده و وقت بگذرانید. در انتهای هر واگن قطارهای پرسرعت چین، آب سرد و آب گرم به رایگان در دسترس است. قطارهای پر سرعت چین، همگی دارای تهویه مطبوع به صورت سراسری و کامل هستند. صندلی‌های قابل تنظیم قطارهای پر سرعت چین، سفری راحت وآسوده به مسافران هدیه می‌‍‍‌دهد.

در این قطارهای پرسرعت ، در زیر صندلی‌ها، پریز برق 220 ولت موجود است که مسافر می‌تواند از آن برای شارژ تلفن وغیره استفاده کند.

در تمام قطارهای پرسرعت چین، سرویس بهداشتی موجود است. دستشویی برای افراد معلول نیز در این نوع قطارها در دسترس هستند؛ که می‌تواند توسط افرادی که بچه‌های کوچک دارند نیز مورد استفاده قرار گیرد.

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=3095

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.