• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

قطار برنامه‌ای تهران-هامبورگ بصورت برنامه ای بزودی راه اندازی ‌می‌شود

  • کد خبر : 10249
  • ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۷
قطار برنامه‌ای تهران-هامبورگ بصورت برنامه ای بزودی راه اندازی ‌می‌شود

0 (0) معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه‌آهن در اجلاسOSJD: قطار برنامه‌ای تهران-هامبورگ راه اندازی ‌می‌شود باتوجه به انجام‌گفت‌وگوهای متعدد میان آلمان و ایران، با همکاری طرف آلمانی قطار برنامه‌ای تهران– هامبورگ راه اندازی خواهد شد. به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، بابک احمدی معاون بهره برداری و سیر و حرکت […]

0
(0)
معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه‌آهن در اجلاسOSJD:
قطار برنامه‌ای تهران-هامبورگ راه اندازی ‌می‌شود

باتوجه به انجام‌گفت‌وگوهای متعدد میان آلمان و ایران، با همکاری طرف آلمانی قطار برنامه‌ای تهران– هامبورگ راه اندازی خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، بابک احمدی معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه‌آهن در نشست اول یازدهمین کنفرانس بین‌المللی سازمان همکاری راه‌آهن‌ها OSJD با اشاره به ظرفیت‌های متعدد ریلی در ایران، گفت: بر اساس تعامل و مذاکراتی که با شرکت راه‌آهن آلمان (DB) در جریان است ، مقرر شده تا خط ریلی میان کشور ایران و آلمان در مسیر تهران-هامبورگ به صورت برنامه‌ای و به زودی راه‌اندازی شود.
وی از برنامه اتصال ریلی به مرز خسروی هم خبر داد و افزود: امیدواریم که به زودی این اتصال برقرار و بتوانیم به راه‌آهن عراق متصل شویم.
اتصال ریلی ترکمنستان، ازبکستان و قزاقستان
معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت با اشاره به وجود کریدورهای مختلف ریلی در کشورمان، یادآور شد: از جمله کریدورهای ایران سرخس-بندرعباس است که امکان اتصال کشورهای ترکمنستان، ازبکستان و قزاقستان را فراهم می‌کند و در سوی دیگر کریدور شمال- جنوب است که از سمت بندرامام به سمت شمال امکال اتصال را فراهم می‌کند .
او با اشاره به اینکه مسیر چین به ایران از ظرفیت خوبی برخوردار است، افزود: تا به امروز ۸ قطار کانتینری از چین به ایران عبور داده و مسیر آزمایش شده است.
وی یادآور شد: در نظر داریم تا در ۲۰ روز آینده با همکاران ترکمنستان، قزاقستان و چین نقاط باقی مانده را در مورد تعیین تکلیف کنیم.
معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه‌آهن تاکید کرد: در نظر داریم از ظرفیت خالی قطار‌های برگشتی خالی به چین استفاده و آن را با کانتینرهای خالی یا بارهای صادراتی ایران، ترکمنستان و ازبکستان را تکمیل کنیم.
وی اضافه کرد: ظرفیت سازی خوبی را در این مسیر ایجاد کرده و تا کنون ۱۰۰هزار تن برای این مسیر مشتری ریلی فراهم کرده و خواستار همکاری مشتریان برای عملیاتی کردن این مسیر شده ایم.
اتصال خطوط ریلی به کشورهای مختلف
احمدی با یادآوری اینکه اتصال خطوط ریلی به کشورهای مختلف و بهره‌برداری از آن در زمره برنامه های راه‌آهن ایران قرار دارد، یادآور شد: درنظر داریم خط عریض میرجاوه در مرز پاکستان را مجدد احیا و بازسازی کنیم و بتوانیم واگن‌هایمان را از شمال تا مرز پاکستان ببریم .
وی به اتصال میان مرز «شمتیغ» افغانستان خبر داد و گفت: این اتصال از سیستان و بلوچستان صورت می‌گیرد و تا هرات پیش می رود که امیدواریم تا پایان سال جاری میلادی به بهره برداری برسد.
معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه‌آهن، مرز ریلی سرخس را یکی از مهمترین مرزهای ریلی کشور خواند و افزود: امسال شاهد افزایش ۸۰ درصدی حمل‌ونقل بین المللی بار از مرز سرخس بودیم و پیش‌بینی می‌کنیم که این میزان افزایش یابد.
وی با اشاره فعالیت‌های ریلی در بنادر کشور، از جمله مرز دریایی امیر آباد، اضافه کرد: خط آهن آستارا- آستارا به عنوان تکمیل کننده کریدور ریلی شمال- جنوب و پل تجاری با اروپاو CIS ساخته شد و در تعاملات با طرف آذربایجانی به دنبال اتصال آستارای ایران به رشت هستیم.
احمدی با بیان اتصال جدید راه‌آهن ایران به ترکیه از مسیر چشمه ثریا، گفت: این امر اتصال ایران به راه‌آهن های اروپایی را فراهم و توسعه می دهد .
احمدی در ادامه در باره ظرفیت های بنادر متصل به ریل در ایران گفت: بندر امام خمینی از کاربردی ترین بنادر جنوبی کشور است و از ظرفیت ۳۷ اسکله فعال و متصل به شبکه ریلی برای حمل بارها برخوردار است.
وی با بیان اینکه بندر شهید رجایی نیز از جمله بنادر استراتژیک ریلی به شمار می‌رود، افزود: این بندر به عنوان کوتاه‌ترین پل ارتباطی با آسیایی میانه به شمار می‌رود و ظرفیت جابجایی ۶ میلیون تن TEU را دارا و از ترمینال اختصاصی کانتینری برخوردار است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=10249

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.