• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

لزوم افزایش سهم ۳۰ درصدی حمل بار در بخش ریلی/ اتصال راه آهن ایران به عراق از مرز خسروی

  • کد خبر : 6385
  • ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹
لزوم افزایش سهم ۳۰ درصدی حمل بار در بخش ریلی/ اتصال راه آهن ایران به عراق از مرز خسروی

0 (0) مجید کیان‌پور، عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار جوان ، اظهار کرد:  یکی از اصلی ترین سیاست های اقتصادی کشور، حمل بار توسط بخش ریلی است که متاسفانه در این حوزه اقدام قابل توجهی صورت نگرفته است. وی ادامه داد: هم اکنون سهم حمل بار در بخش ریلی 10 تا 15 درصد […]

0
(0)

مجید کیان‌پور، عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار جوان ، اظهار کرد:  یکی از اصلی ترین سیاست های اقتصادی کشور، حمل بار توسط بخش ریلی است که متاسفانه در این حوزه اقدام قابل توجهی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: هم اکنون سهم حمل بار در بخش ریلی 10 تا 15 درصد است، اما طبق برنامه ششم میزان جا به جایی بار توسط این بخش باید  به 30 درصد برسد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه حمایت همه جانبه دولت از بخش خصوصی می‌تواند سهم حمل و نقل ریلی را در کشور افزایش دهد،گفت:  دولت می تواند با حمایت از شرکت های حمل ونقل ریلی زمینه ساز کاهش آلودگی محیط زیست، افزایش ایمنی سفرها و به توسعه زیرساخت‌های کشور شود.

کیان‌پور بیان کرد: لازم است تا وزارت راه و شهرسازی، وزارت صنعت و معدن  با کمک بخش خصوصی و پرداخت تسهیلات از طریق صندوق توسعه ملی، به بخش ریلی کمک کنند.

وی  از اتصال بنادر به راه آهن گفت: با بازسازی و نوسازی واگن‌ها و اتصال بنادر خرمشهر، ماهشهر و بندر امام به راه آهن  می‌توانیم شبکه حمل و نقل ریلی کشور را تکمیل کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: تکمیل راه آهن کرمانشاه به خسروی باید از اولویت‌های برنامه دولت باشد تا از طریق این راه آهن به مرز عراق متصل شویم.

کیان‌پور در پایان تاکید کرد: با تکمیل راه آهن آذربایجان به ترکیه و گسترش این بخش ریلی می‌توانیم، بخش بین‌المللی را در تمامی کریدورها تکمیل کنیم.

تکمیل راه آهن کرمانشاه به خسروی باید از اولویت‌های برنامه دولت باشد

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=6385

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.