• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

لزوم تامین واگن مترو از درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین/تهران نیازمند ۲ هزار واگن

  • کد خبر : 22779
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
لزوم تامین واگن مترو از درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین/تهران نیازمند ۲ هزار واگن
حجت‌الاسلام و المسلمين ابوترابي فرد با اشاره به اين كه برای رسیدن به هدف ٧ میلیون سفر در تهران از طريق مترو، نیازمند تامین 2 هزار واگن قطار هستیم، عنوان كرد: يكي از سياست‌هاي گره‌گشا اين است كه از درآمد حاصل از اجرای طرح افزايش قيمت بنزين، واگن‌ مورد نیاز متروی کلانشهرهای کشور را در بالاترین سطح ممکن تامین کنند
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) حجت‌الاسلام حسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران روز گذشته در خطبه دوم نماز جمعه تهران و در تاکید بر اهمیت توسعه قطار شهری در پایتخت و سایر کلان‌شهرهای کشور با اشاره به این که با همت متخصصان و دانش‌آموختگان مجامع دانشگاهی کشور و نیز مدیران کارآزموده تجربه بزرگ و موفقی با همدلی و همراهی بخش‌های مختلف در حوزه قطار شهری ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: جامعه مهندسی کشور هزینه ساخت هر کیلومتر قطار شهری را شامل ناوگان، تجهیزات و عملیات اجرایی به کمتر از ۵۰۰ میلیارد تومان کاهش داده است، این یک کار بزرگ در مدیریت کشور است.

گامی برای «حمل و نقل عمومی گره‌گشا»

امام جمعه موقت تهران با بیان این که امروز کمترین هزینه ساخت مترو در دنیا با فاصله در اختیار ملت ایران است، عنوان کرد: هنگام پیروزی انقلاب اسلامی گامی برای «حمل و نقل عمومی گره‌گشا» برداشته نشده بود. امروز تهران با ۲۴۰ کیلومتر طول مترو، پانزدهمین شهر دنیا در برخورداری از این وسیله حمل و نقل است.

او ادامه داد: همچنین به لحاظ خطوط در حال ساخت پنجمین کلان‌شهر جهان هستیم. اینها دستاوردهای انقلاب اسلامی و کار بزرگ مدیریت برآمده از دانش و تعهد است.

کاهش ۱۰ درصدی آلودگی هوا با هر خط مترو

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با اشاره به این که هر خط مترو تا حدود ۱۰ درصد عوامل تاثیرگذار در آلودگی هوا را کاهش می‌دهد،گفت: با اجرای طرح اخیر در افزایش نرخ سوخت، حدود ۱۱ درصد افزایش بهره‌برداری از مترو در تهران را داشتیم که در سراسر کشور رخ داده است. همچنین طبق گزارشی که اخیراً دیده‌ام از آغاز اجرای طرح افزایش قیمت بنزین و در همین چند روز، عبور و مرور ۲۰۰ هزار خودروی تک سرنشین در تهران کاهش یافته است. لذا اگر گام‌های درست برداریم کشور با یک تحول عظیم در همه حوزه‌ها روبرو می‌شود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه تاکید کرد: اما مسئولان بدانند افزایش قیمت به تنهایی گره‌گشا نیست و باید سیاست‌های گره‌گشا را به کار گرفت. یکی از مهم‌ترین سیاست‌ها این است که از درآمد حاصل از اجرای طرح اخیر، خصوصاً امکان صادرات مازاد بنزین به دست آمده، واگن‌ مورد نیاز متروی کلانشهرهای کشور را در بالاترین سطح ممکن تامین کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد ظرفیت روزانه مترو را در شهر تهران ٧ میلیون مسافر عنوان کرد و گفت: با این وجود در حال حاضر تنها ٢ میلیون سفر با مترو تهران انجام می‌شود. لذا برای رسیدن به هدف ٧ میلیون سفر، نیازمند تامین ۲ هزار واگن قطار هستیم که تمام تلاشمان را برای پیگیری آن به کار می‌بندیم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=22779

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.