• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
4

مسافران قطارهای منتهی به تهران به‌سلامت به‌مقصد رسیدند

  • کد خبر : 2965
  • ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲
مسافران قطارهای منتهی به تهران به‌سلامت به‌مقصد رسیدند

0 (0) مسافران قطارهای منتهی به تهران به‌سلامت به‌مقصد رسیدند دلیل تعلل‌ در حرکت قطارها محدودیت‌ دیدی است که برای لوکوموتیو‌رانان به وجود آمده بود. قطارها به همین دلیل با سرعت‌ 40 و 50 حرکت می‌کردند و در نتیجه‌ این موضوع‌ باعث‌ ایجاد ترافیک‌ در ورودی ایستگاه‌ تهرا‌ن شده بود و برخی از قطارها‌ با […]

0
(0)

مسافران قطارهای منتهی به تهران به‌سلامت به‌مقصد رسیدند

دلیل تعلل‌ در حرکت قطارها محدودیت‌ دیدی است که برای لوکوموتیو‌رانان به وجود آمده بود. قطارها به همین دلیل با سرعت‌ 40 و 50 حرکت می‌کردند و در نتیجه‌ این موضوع‌ باعث‌ ایجاد ترافیک‌ در ورودی ایستگاه‌ تهرا‌ن شده بود و برخی از قطارها‌ با تأخیر‌ از مبدأ تهران حرکت کردند که این تأخیرها از طریق‌ پیامک به مسافران اعلام می‌شد.

تین‌نیوز |

روز گذشته خبری را مبنی‌بر پیوستن به‌هنگام و مجدانه شبکه ریلی به شبکه جاده‌ای در کمک‌رسانی به مسافران در راه مانده منتشر کردیم.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، اغلب این مسیرهای ریلی که به تهران منتهی می‌شد، با وقفه‌های بسیار کوتاه‌مدت، مسافران را به مقصد رساندند و تنها ایستگاه ورامین در مسیر مشهد به تهران، تعلل 22 ساعتی را تجربه کرده است.

علی کاظمی‌منش، مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن در گفت‌وگو با خبرنگار ما دراین‌باره گفت: از ظهر دیروز حرکت قطارها از جمله مسیر تهران-مشهد به سیر عادی خود بازگشته است. چراکه ماموران راه‌آهن در همه ساعات بروز این اتفاق در تلاش برای بازگشایی مسیر بودند.‬‎

معاون مسافری راه‌آهن نیز دراین‌باره گفت: با تلاش‌های بی‌وقفه ماموران راه‌آهن، کارگران و نیروهای این شرکت، تردد در مسیر تهران-قم که بیشترین بار ترافیکی ریلی را در بخش مسافری به خود اختصاص داده است، هیچ مشکلی ایجاد نشد.

کاهش دید لکوموتیورانان، دلیل اصلی تعلل در حرکت قطارها بود

میرحسن موسوی دلیل تعلل‌های بیشتر در حرکت قطارها را محدودیت‌ دیدی که برای لوکوموتیو‌رانان به وجود آمده بود عنوان کرد و افزود: قطارها به همین دلیل با سرعت‌ 40 و 50 حرکت می‌کردند و در نتیجه‌ این موضوع‌ باعث‌ ایجاد ترافیک‌ در ورودی ایستگاه‌ تهرا‌ن شده بود و برخی از قطارها‌ با تأخیر‌ از مبدأ تهران حرکت کردند که این تأخیرها از طریق‌ پیامک به مسافران اعلام می‌شد.‬‎

معاون مسافری راه‌‌آهن ازدحام مسافران جامانده در ایستگاه‌های راه‌آهن از سایر شئون حمل‌ونقلی را دلیل دیگری بر کندی سیر قطارها دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه‌ برخی از مسیرهای جاده‌ای بسته‌ و پروازها‌ کنسل شده بود، تعداد مراجعه‌کنندگان برای مسیرهای ریلی به ویژه در مسیر تهران – قم‌ افزایش یافت. به همین منظور در برخی از مسیرها قطار فوق‌العاده در نظر گرفته‌ شد.

وی در ادامه بیان کرد: در طی 2 روز گذشته 140 هزار نفر مسافر جابه‌جا‌ شده و به همه ایستگاه‌ها نیز اعلام کرده‌ایم که اگر مسافری در راه مانده نسبت به سوار شدن آن اقدام کنند.

بهای بلیت قطارها در سه روز گذشته افزایش نیافته است

قبل‌تر نیز سعید محمدزاده، مدیرعامل راه‌آهن اعلام کرده بود: به تمامی مسیرهای ریلی دستور داده‌ایم تا در این زمان از همه ظرفیت‌های واگن‌ها، حتی واگن رستوران جهت استفاده مسافران استفاده کنند.

طبق اعلام شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی در سه روز گذشته، 220 مسافر در راه‌ مانده بدون بلیت سوار قطار شده‌اند و هیچ‌کدام از مسیرها با افزایش نرخ بلیت قطار مواجه نبوده است. ظرفیت همه قطارها نیز ۳۲۰ نفر است، اما طی دو روز گذشته ۲۲۰ نفر مسافر در راه مانده- بیش از ظرفیت با بلیت یا بدون بلیت- از قطار استفاده کرده‌اند.

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=2965

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.