• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

واردات «ریل» فعلاً اجتناب‌ناپذیر است

  • کد خبر : 3306
  • ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۶
واردات «ریل» فعلاً اجتناب‌ناپذیر است

0 (0)   استفاده مناسب از ظرفیت‌های موجود و افزایش بهره‌وری، کلید رشد صنایع مختلف کشور است. با این تعریف، هرچه شرکت‌های مختلف تولیدی به افزایش بهره‌وری در مجموعه خود توجه بیشتری نشان دهند، نتیجه بهتری از نظر رشد آن صنعت خواهند گرفت. یکی از اصلی‌ترین راه‌های افزایش بهره‌وری در صنعت ریلی، تلاش برای تولید […]

0
(0)

 

استفاده مناسب از ظرفیت‌های موجود و افزایش بهره‌وری، کلید رشد صنایع مختلف کشور است. با این تعریف، هرچه شرکت‌های مختلف تولیدی به افزایش بهره‌وری در مجموعه خود توجه بیشتری نشان دهند، نتیجه بهتری از نظر رشد آن صنعت خواهند گرفت.

یکی از اصلی‌ترین راه‌های افزایش بهره‌وری در صنعت ریلی، تلاش برای تولید ریل در داخل کشور است، زیرا ورود این محصول، هزینه‌های بالایی بر دوش کشور گذاشته است.

به زعم کارشناسان صنعت، مشکل واردات ریل فقط استفاده‌نکردن از ظرفیت ساخت آن در داخل کشور نیست، بلکه کیفیت نه‌چندان بالای ریل‌های وارداتی که منجر به افزایش هزینه‌های تعمیر و نگهداری می‌شود و نوعاً هم از چین و هند وارد می‌شوند، مزید بر علت است. عبدالکریم حسین‌زاده، عضو کمیسیون عمران مجلس در اینباره با تاکید بر اینکه تولید ریل در کشور کفاف نیاز آن را نمی‌دهد، گفت: با واردات ریل در برهه‌ای از زمان تا رسیدن میزان تولید داخل به خودکفایی می‌توانیم منابع درآمدزایی برای کشور ایجاد کنیم.

به گزارش تین‌نیوز، حسین‌زاده با تاکید بر ضرورت توسعه حمل‌ونقل ریلی در کشور گفت: کشور سالانه به 75 هزار تن ریل برای احداث خطوط جدید نیاز دارد که با توجه به برخی محدودیت‌ها تأمین این میزان از تولیدات داخلی میسر نیست.

عضو کمیسیون عمران مجلس ، با انتقاد از اینکه حمل‌ونقل ریلی در کشور از برنامه توسعه پنج‌ساله پنجم و پنج‌ساله ششم که شروع‌شده بسیار عقب است، افزود: تحقق‌پذیری ما در حوزه توسعه خطوط ریلی برای اتصال به کریدورهای بین‌المللی دور از ذهن بوده و تحقق این موضوع از برنامه‌های بالادستی عقب است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ادامه روند فعلی و بی‌توجهی به توسعه حمل‌ونقل ریلی ما را از مزیت‌های نسبی این صنعت که می‌تواند منبع درآمدزایی بسیار بالایی برای کشور باشد دور می‌کند، گفت: برای پیشبرد اهداف کشور در توسعه خطوط ریلی و اتصال هر چه سریع‌تر به کریدورهای بین‌المللی باید برنامه‌ریزی منسجم همراه با بودجه کافی برای تکمیل خطوط در نظر گرفته شود.

حسین‌زاده با تاکید بر اینکه حمل‌ونقل ریلی در حال حاضر ایمن‌ترین، پاک‌ترین و ارزان‌ترین نوع حمل‌ونقل است، تصریح کرد: بی‌توجهی به حمل‌ونقل ریلی باعث شده که در اختیار خیل عظیمی از شهروندان ما قرار نگیرد.

وی با بیان اینکه باید توسعه حمل‌ونقل ریلی و اتصال به کریدورهای بین‌المللی باید در اولویت کارها قرار بگیرد، گفت: شاید برای بهبود وضعیت حمل‌ونقل ریلی مجبور به خرید از خارج از کشور باشیم در این صورت باید مزیت نسبی واردات به نسبت تولید داخل را بسنجیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: با واردات ریل در برهه‌ای از زمان تا رسیدن میزان تولید داخل به خودکفایی می‌توانیم منابع درآمدزایی برای کشور ایجاد کنیم، زیرا در غیر این صورت باید منتظر تولید داخل باشیم که این خود معطلی صنعت حمل‌ونقل ریلی را در پی دارد.

حسین زاده همچنین با اشاره به اینکه ظرفیت تولید ریل در داخل به‌اندازه نیاز نیست، گفت: در حال حاضر هر چه در انتظار بالا بردن ظرفیت‌های تولید برای پوشش دهی نیاز داخل به ریل باشیم در اصل توسعه حمل‌ونقل ریلی و درون سرزمینی کشورمان را پشت خط نگه‌داشته و معطل کرده‌ایم.

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=3306

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.