• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

پروژه‌های مرتبط با توسعه ملی در دستور کار قرار گرفته است

  • کد خبر : 31575
  • ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱
پروژه‌های مرتبط با توسعه ملی در دستور کار قرار گرفته است
اسلامی گفت: توسعه و محرومیت زدایی و پروژه‌های مرتبط با توسعه ملی در دستور کار قرار گرفته است.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از شبستان، «محمد اسلامی» در نشست بررسی پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی استان سمنان زیر راه و شهرسازی با بیان اینکه چرخ توسعه و سازندگی با وجود تمامی تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی در کشور رو به جلو در حرکت است گفت: پیشرفت ساخت پروژه های راه و شهرسازی کشور در دستور کار قرار گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: سه محور توسعه زمین و مسکن و شهرسازی، محرومیت‌زدایی و توازن خدمات و سرعت بخشیدن در تکمیل و انجام پروژه ها در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

اسلامی با اشاره به اینکه ملاحظه مهم در این حوزه آن بود که در شرایط سخت تحریم‌ها و مشکلات مالی دولت با نقصان درآمدی و تورم و افزایش قیمت کالا و خدمات روبرو شد که توان مالی ما در وزارت راه نیز کاهش یافت در نتیجه به دنبال سرفصل‌های دیگری برای تأمین منابع مالی بودیم اظهارداشت: سهم قابل توجهی از بودجه عمرانی در سال‌های اخیر به دلیل نقصان در درآمد با اسناد خزانه تأمین می‌شد که این امر سرعت خدمات ما را کاهش داد لذا سعی کردیم به سراغ دیگر موارد برویم ولذا فرصتی را دنبال کردیم که از بازار سرمایه بتوانیم استفاده کنیم که در این راه گام‌هایی نیز برداشته شده است.

وی از انجام رایزنی‌هایی با بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و دارایی و همچنین سازمان برنامه و بودجه برای آزادراه‌ها و راه آهن خبردادوافزود: موضوع بازار سرمایه مطرح شد تا بتوانیم اعتبارات مورد نیاز را از این راه تأمین کنیم و خوشبختانه این امر صورت گرفت.

اسلامی با بیان اینکه به کمک منابع غیردولتی بودجه مورد نیاز برای پیشبرد پروژه‌های مربوط به راه‌ها و بزرگ راه ها تأمین شده است گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده در ۲ سال اخیر پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها در حوزه راه و بزرگ راه قابل توجه بوده است.

ویدر ادامه با اشاره به مطرح شدن ۲۱ پروژه در سطح کشور به منظور استفاده از منابع بازار سرمایه اظهارداشت: آزادراه حرم تا حرم نقش مهمی در تأمین امنیت و کیفیت در حوزه حمل و نقل کشور دارد و برای نخستین بار در کشور؛ برای تکمیل پروژه حرم تا حرم از بازار سرمایه تأمین اعتبار شده است.

وزیر راه و شهرسازی درخصوص پروژه‌های زیرساختی بیان کرد: تلاش شده تا با لایحه بودجه ۹۸ و همچنین ۱۴۰۰ به عنوان معدود وزارتخانه که مستقیماً لایحه بودجه ارائه کرده، مشکلات تأمین اعتبارات پروژه‌های سنواتی حل شود که یک سری از این پروژه‌ها دقیقاً همان طرح‌هایی است که امروز به عنوان مشکلات راه‌های استان سمنان مطرح شده که نمونه آن محور فیروزکوه به سمنان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه ۴۴ کیلومتر از محور فیروزکوه به سمنان باقی مانده که اسناد مناقصه آن طراحی و به زودی ارائه خواهد شد، افزود: امروز در بازدیدی که از این پروژه داشتیم در جریان مسائل قرار گرفتیم و البته خود ما هم اذعان داریم که نباید تأخیر در پروژه‌های به خصوص سنواتی راه و شهرسازی صورت گیرد اما همزمان سازمان راهداری متعهد شده که ۲۰ کیلومتر مسیر باقی مانده شامل ۱۰ کیلومتر در سمنان و ۱۰ کیلومتر در تهران مقوله ایمن سازی و بهسازی صورت گیرد تا ایمنی بهتری را این مسیر پیدا کند.

اسلامی همچنین با اشاره به اینکه  پروژه دامغان به گلوگاه نیز در نشست‌هایی بررسی و بازدیدهایی صورت گرفته و برای آن نیز تصمیماتی اخذ شده است تا پیمانکار توانمندتری بخش باقی مانده را تکمیل کند اظهارامیدواری کرد: با تلاش‌هایی که صورت گرفته و با همکاری استان بتوانیم این طرح‌ها را به اتمام برسانیم.

وزیر راه با بیان اینکه مسیر سمنان- سرخه به سمت آرادان که سال گذشته کلنگ‌زنی شد خوشبختانه احداث و به بهره‌برداری رسیده است، تاکید کرد: موضوعاتی مانند پل‌های راه آهن و دیگر تقاطع خوشبختانه در دستور کار قرار دارد و بخشی از این پل‌ها نیز احداث شده و بخشی دیگر در برنامه قرار دارد.

وی درخصوص راه‌آهن گرمسار بیان کرد: با رایزنی با متقاضیان ایستگاه و توقف قطار درگرمسار به نظر می‌رسد که این موضوع قابل رفع باشد همچنین به راه آهن شمالشرق (۱) نیز اعلام شده که هرکجا باری برای حمل و نقل در حوزه ریلی بود از آن استقبال شود از سوی دیگر موضوعات مطروحه پیرامون فرودگاه سمنان نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اسلامی در خصوص تأمین زمین برای اقدام ملی مسکن گفت: اختیارات در این حوزه به استانداران سراسر کشور واگذار شده و در استان سمنان نیز این اختیار به استاندار سمنان تفویض می شود تا از هر طریقی زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح تأمین شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=31575

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.