• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

گمرک ریلی آستارا آماده فعالیت شد

  • کد خبر : 6228
  • ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۳
گمرک ریلی آستارا آماده فعالیت شد

0 (0) رسول امیدی عصر سه شنبه در نشست خبری در اداره کل گمرک آستارا افزود: ساختمان استقرار نیروهای گمرک در بارانداز راه آهن آستارا احداث شده و با اتصال راه آهن به سامانه جامع گمرکی، مبادلات تجاری با کاهش تشریفات گمرکی و در کمترین زمان انجام خواهد شد. وی بیان کرد: ساخت محوطه، محدوده […]

0
(0)

رسول امیدی عصر سه شنبه در نشست خبری در اداره کل گمرک آستارا افزود: ساختمان استقرار نیروهای گمرک در بارانداز راه آهن آستارا احداث شده و با اتصال راه آهن به سامانه جامع گمرکی، مبادلات تجاری با کاهش تشریفات گمرکی و در کمترین زمان انجام خواهد شد.
وی بیان کرد: ساخت محوطه، محدوده حفاظتی و راه اندازی باسکول در بارانداز راه آهن به منظور ترخیص سریع و مطمئن کالا ضروری است و امیدواریم در این راستا اقدام شود.
وی اظهار کرد: راه آهن آستارا – آستارا مهم و بین المللی است و با اتصال آن به خط آهن رشت – قزوین، مبادلات تجاری ایران با کشورهای آسیای میانه و اروپا افزایش خواهد یافت.
امیدی ادامه داد: برای صدور کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا درخواست هایی به سازمان گمرک کشور ارائه شده که امیدواریم تا پایان سال جاری منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان فعال شود.
او صدور مجوز سرمایه گذاری بخش خصوصی، تبعیت از قانون کار مناطق آزاد تجاری و صنعتی، ورود ماشین آلات بدون عوارض گمرکی، فعالیت گمرکی تا سقف ارزش افزوده، خرده فروشی کالا برای اتباع خارجی و تخفیف مالیاتی ویژه را از مزایای منطقه ویژه اقتصادی ذکر کرد.
اداره کل گمرک آستارا در امور واردات و صادرات قطعی، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، حمل و نقل داخلی و خارجی، موافقت نامه تجارت بین المللی، صدور برگ خروج خودرو، امور مسافری، مرجوعی، امانت های پستی و قضایی فعالیت می کند.
مرحله نخست طرح ریلی اتصال آستارای ایران به آستارای آذربایجان، در فروردین ماه امسال با حضور مقام های دو کشور در شهرستان آستارا افتتاح شد.
شهرستان بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور است و سالانه نزدیک به 800 هزار مسافر داخلی و خارجی از آن تردد می کنند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=6228

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.