• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

۷.۵میلیارد دلاراعتبار، به کمک بخش ریلی می‌آید

  • کد خبر : 11335
  • ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
۷.۵میلیارد دلاراعتبار، به کمک بخش ریلی می‌آید

0 (0) ایجاد کارگروه مشترک میان راه‌آهن و سازمان بهینه سازی مصرف سوخت ۷.۵میلیارد دلاراعتبار، به کمک بخش ریلی می‌آید ۷.۵میلیارد دلاراعتبار مصوب از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید با مرتفع شدن مشکلات اجرایی و نظر بسیار مساعد مدیران سازمان بهینه سازی مصرف سوخت به کمک بخش ریلی می‌آید . به گزارش روابط […]

0
(0)

ایجاد کارگروه مشترک میان راه‌آهن و سازمان بهینه سازی مصرف سوخت
۷.۵میلیارد دلاراعتبار، به کمک بخش ریلی می‌آید
۷.۵میلیارد دلاراعتبار مصوب از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید با مرتفع شدن مشکلات اجرایی و نظر بسیار مساعد مدیران سازمان بهینه سازی مصرف سوخت به کمک بخش ریلی می‌آید .
به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید رسولی عضو هیات مدیره راه آهن کشور با بیان این مطلب در دیدار با ساسان کاظمی نژاد مدیر بخش حمل و نقل سازمان بهینه سازی مصرف سوخت گفت: کار گروهی مشترک میان راه آهن و سازمان بهینه سازی مصرف سوخت برای شناسایی ظرفیت های مختلف در حوزه ریلی برای بهره مندی از ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید ایجاد می‌شود.
او که همراه با مدیر بخش حمل و نقل سازمان بهینه سازی مصرف سوخت از قسمتهای مختلف ایستگاه راه آهن تهران و مسیر حومه ای تهران – کرج و ایستگاه راه آهن کرج دیدار داشت، ادامه داد: این موضوع در نشست حاشیه ‌ای این بازدید مطرح شد و راهکارهای عملیاتی شدن بهره گیری از ظرفیت‌های ماده ۱۲ رفع موانع تولید در همه شقوق توسعه ریلی اعم از زیربنا و شبکه و ناوگان و غیره مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
رسولی، ماده ۱۲ را شکل توسعه یافته بند «ق» تبصره ۲ قانون بودجه سال ۹۳ عنوان وتشریح کرد: درماده ۱۲ به کلیه دستگاه های اجرایی اجازه داده تا از سرمایه گذاری در اقداماتی که موجب هر نوع صرفه جویی انرژی و افزایش بهره وری شود، حمایت و از محل قرارداد اصل سود سرمایه گذاری را به سرمایه گذار بازگردانند.
به گفته رسولی، راه آهن جزء اولین دستگاههای کشور است که ظرفیت ماده ۱۲ را بخوبی شناخته و در روزهای اول تصویب آن در سال ۹۳ با کار کارشناسی و تشکیل جلسات بسیار مفصل در سطوح مختلف موفق به اخذ مصوبه ۷/۵ میلیارد دلاری از محل این قانون از شورای اقتصاد شد.
رسولی با بیان اینکه موضوع صرفه جویی سوخت در مصوبه سال۹۳ شورای اقتصاد به عنوان موضوع اصلی در توسعه حمل و نقل ریلی مطرح شده است، گفت: دراین بازدید مقرر شد در ۳ حوزه زیر ساخت و زیربنا ، ناوگان ( باری – مسافری ) و کشش از این ظرفیت استفاده شود.
عضو هیات مدیره راه آهن مخاطب ماده ۱۲ را بخش خصوصی و تعاونی دانست و افزود: این قانون به نفع بخش غیر دولتی است و مورد استقبال این بخش قرار گرفته است.
وی با یادآوری اینکه در گذشته بروز برخی از اشکالات در مسیر اجرای این قانون موجب ایجاد تردید در برخی فعالان بخش خصوصی شد، اضافه کرد: امضا و عملیاتی شدن ۳ قرارداد تا یکشنبه هفته جاری، مقدمه ای برای استفاده از ظرفیت هفت و نیم میلیارد دلاری مصوبه شورای اقتصاد است و این امر موجب امیدواری مجدد بخش خصوصی برای استفاده از این قانون شده است.
وی با اشاره به اینکه به دنبال این سفر، مدیر حمل و نقل سازمان بهینه سازی مصرف سوخت دستور کار جدیدی برای همکاران محترم خودشان مبنی بر بررسی ظرفیتهای مختلف موجود در استفاده از صرفه جویی حاصل از حمل و نقل ریلی تعریف کردند و برای انجام این مهم مقرر شد کارشناسان و متخصصین شرکت راه آهن و انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل ریلی در قالب کار گروهی کارشناسی همکاری و مشارکت کنند، اضافه کرد: بر این اساس میزان صرفه جویی سوختی که با انتقال بار و مسافر به ریل یا اصلاح تقاطع های شبکه ریلی با جاده و هر اقدام دیگر که موجب کاهش مصرف سوخت و اتلاف انرژی شود، برای برخورداری از مزایای ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید شناسایی خواهد شد.
رسولی با یادآوری اینکه این مطالعات قبلاً البته نه بصورت جامع در راه آهن صورت گرفته، گفت: اگر از منظر سازمان بهینه سازی مصرف سوخت این بررسی صورت گیرد، کار جدید و ارزشمندی خواهد بود که می تواند در آینده دستور کار دولت قرار گیرد.
سعید رسولی با اشاره به دیدار ساسان کاظمی نژاد مدیر بهینه سازی مصرف سوخت در بخش حمل و نقل از ایستگاه راه آهن تهران و اقدامات انجام شده در محور حومه ای تهران – کرج و ایستگاه کرج ، گفت : پیشنهادات مدیر بهینه سازی مصرف سوخت در بخش حمل و نقل بسیار امیدوارکننده و مبین افق های جدیدی در حمل و نقل ریلی است.
رسولی همچنین از زحمات و تلاشهای صورت گرفته و در دست اقدام همکاران ارجمند شرکت راه آهن در بخشهای مختلف و شرکتهای غیر دولتی ذیربط در عملیاتی کردن استفاده از این ظرفیت قانونی تشکر و قدردانی بعمل آورد .

حمایت سازمان بهینه سازی مصرف سوخت از ۳ محور ریلی
ساسان کاظمی نژاد مدیربخش حمل و نقل سازمان بهینه سازی مصرف سوخت هم با تاکید بر اقدامات موثر راه آهن برای استفاده عموم، به ویژه قشر محروم از خدمات ریلی گفت: راه آهن با احداث خطوط زیر سطحی علاوه بر صرفه جویی در مصرف سوخت و کوتاه کردن مسیر به حرکت روان ترافیک جاده ای و شهری کمک کرده است.
وی با اشاره به اهمیت ویژه حمل و نقل ریلی کشور، گفت: این اهمیت موجب شده است تا از ۲۰ میلیارد دلار پروژه های صنعت نفت ، ۷.۵ میلیارد دلار آن به پروژه های بخش ریلی اختصاص داده شود.
کاظمی نژاد با اشاره به اینکه ۳ محور توسعه زیر ساخت، تهیه نیروی محرکه و کشش و توسعه ناوگان باری و مسافری مورد توجه و حمایت سازمان بهینه سازی مصرف سوخت قرار دارد ، افزود: از راه آهن انتظار داریم تا از ظرفیت های بزرگ ماده ۱۲ قانون توسعه نهایت استفاده را کند .
وی با بیان مزیت های مختلف راه آهن از جمله ایمنی و مقرون به صرفه بودن سفر ریلی ، اضافه کرد: در حال حاضر به دلایل مختلف استقبال از سفر ریلی در میان اکثر افراد جامعه افزایش یافته که ضرورت حمایت از حمل و نقل ریلی را دو چندان می‌کند.
مدیر بهینه سازی مصرف سوخت در بخش حمل و نقل ضمن دعوت از سرمایه گذاران برای بهره برداری ازظرفیت های ماده۱۲ قانون توسعه دربخش ریلی، گفت: این امر موجب خواهد شد تا برای دریافت امکانات بیشتر به دنبال مصوبات تازه در شورای اقتصاد باشیم.
کاظمی نژاد با بیان اینکه علاوه بر ظرفیت ۷.۵ میلیارد دلاری ماده ۱۲ قانون توسعه ، ظرفیت های دیگری نیز در این قانون برای توسعه بخش ریلی وجوددارد، افزود: در تازه ترین اقدام در این زمینه ، علاوه بر مصوبات قبلی ، یکشنبه گذشته خرید ۵۰ واگن را در این چارچوب مصوب کردیم.
وی اضافه کرد: به عنوان یک شهروند انتظار دارم که بخش مسافری توسعه یابد تا ظرفیت های حمل و نقل ریلی بیشتر آشکار شود .
مدیر بهینه سازی مصرف سوخت در بخش حمل و نقل تاکید کرد: مردم ایران استحقاق استفاده از بهترین خدمات را دارند و هر کس در هر مسئولیتی باید تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم به کار گیرد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=11335

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.