روز: مرداد ۱, ۱۳۹۹
مسیر ریلی در کشور به ۱۴ هزار کیلومتر افزایش یافت

افزایش مسیر ریلی از ۱۱ هزار کیلومتر به ۱۴ هزار کیلومتر، بخشی از برنامه دولت برای اتصال استان‌های کشور به شبکه راه‌آهن سراسری بود که با تحقق آن، قطار به بیش از پنج استان کشور رسید و انتظار ۲۰ ساله مسافرت با قطار برای مردم برخی استان‌ها پایان یافت.

چراغ سبز معاملات ریلی در بورس کالا

بعد از پذیرش رسمی ریل آهن تولیدی شرکت ذوب آهن اصفهان در یکصد و بیست و سومین جلسه هیات پذیرش کالا و اوراق بهادار بورس کالا در تاریخ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹، اولین عرضه این محصول درحالی در روز چهارشنبه به تاریخ ۲۵ تیر ماه ۱۳۹۹ در بورس کالا صورت گرفت که کشف قیمت عادلانه این محصول با توجه به مکانیزم عرضه و تقاضا در بورس، تامین نیاز مصرف کننده واقعی و حذف واسطه ها، برآورد دقیق تر از نیاز سالانه کشور و برنامه ریزی صادرات مازاد تولید، از مزایای این عرضه برای شرکت ذوب آهن است

تولید ریل در ذوب آهن ، انقلابی در توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور است

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: تولید ریل در ذوب آهن ، یک انقلاب در توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور است.

چانه‌زنی به سبک هند برای حضور در خط آهن چابهار

سفیر هند در تهران در دیدار با مدیرعامل راه‌آهن، حفظ روابط این کشور با ایران را در زمینه تکمیل زیرساخت‌های حمل‌ونقل از اهداف اصلی عنوان کرد

کشف ۵۰ میلیاردی آهن آلات ریلی مسروقه توسط پلیس راه آهن

فرمانده پلیس راه آهن کشور گفت: طی دو عملیات مشترک توسط پلیس راه آهن تهران و اصفهان، ۳۵۸ تن آهن آلات ریلی مسروقه به ارزش ۵۰ میلیارد ریال کشف و ۲ نفر دستگیر شدند.

واگن‌های باری معطل در مرز سرخس وارد خاک ترکمنستان شدند

فرماندار سرخس گفت: مبادلات تجاری با ترکمنستان که به علت شیوع بیماری کرونا به حالت تعلیق درآمده بود از سر گرفته شد و تمامی واگن‌هایی که پشت مرز سرخس معطل مانده بودند، وارد این کشور شدند.

آماده اجرای ۸۱ پروژۀ مهم زیربنایی در کشور هستیم

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) گفت: سال جاری علی رغم مشکلات مالی دولت، اعلام آمادگی کردیم تا در سطح کشور، ساخت و اجرای 81 پروژۀ مهم و زیربنایی را برعهده گرفته و عملیاتی کنیم، لذا برای این امر منتظر تصمیم نهایی دولت هستیم.

رشد مشارکت حمل ونقلی بین ایران و هند در دیدار مسئولان ریلی دو کشور

اخیرا روسیه، هند، ایران و آذربایجان آغاز نقل و انتقال و جابه‌جایی کالا از کریدور «جنوب-شمال» را برنامه‌ریزی کرده‌اند. این مسیر چندگانه شامل ترانزیت دریایی کالا بین بنادر هند و ایران، استفاده از خطوط ریلی و جاده‌ای در قلمرو ایران (به دلیل فقدان ارتباط ریلی با آذربایجان در حال حاضر) و همین‌طور خطوط ریلی روسیه و آذربایجان تا مسیر پایانی است.

اخبار راه آهن ایران | ریل نیوز