• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

نشست نمایندگان استان اردبیل با وزیر راه/ از بررسی وضعیت راه‌آهن تا راه‌های روستایی و چهار بانده شدن جاده سرچم

  • کد خبر : 27049
  • ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
نشست نمایندگان استان اردبیل با وزیر راه/ از بررسی وضعیت راه‌آهن تا راه‌های روستایی و چهار بانده شدن جاده سرچم
اعضای مجمع نمایندگان استان اردبیل در نشستی مشترک با وزیر راه و شهرسازی، مشکلات و انتظارات حوزه‌های انتخابیه خود را در زمینه مسائل جاده‌ای مطرح و بر تکمیل راه‌آهن اردبیل - میانه در موعد مقرر، تاکید کردند.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از فارس ، اعضای مجمع نمایندگان استان اردبیل در نشستی مشترک با وزیر راه و شهرسازی، مشکلات و انتظارات حوزه‌های انتخابیه خود را در زمینه مسائل جاده‌ای مطرح و بر تکمیل راه‌آهن اردبیل – میانه در موعد مقرر، تأکید کردند.

راه‌آهن اردبیل تا پایان دولت دوازدهم افتتاح می‌شود

در این نشست محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی با صحیح  دانستن دغدغه‌های نمایندگان استان اردبیل درباره وضعیت راه‌آهن اردبیل – میانه و جاده‌های شهری و روستایی، اظهار کرد: هم‌اکنون پروژه راه‌آهن اردبیل پیشرفت مناسبی داشته و روند اجرای آن کاملاً مثبت است و به جز عامل طبیعی و غیرانسانی یعنی سرما و یخبندان فصل زمستان، هیچ مانعی برای تکمیل این پروژه وجود ندارد.

وی افزود: این پروژه تا پایان دولت دوازدهم تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پروژه چهار بانده کردن جاده اردبیل – سرچم، بیان کرد: این پروژه به‌سرعت عملیاتی خواهد شد.

اسلامی همچنین درباره رسیدگی به پروژه‌های مربوط به جاده‌های روستایی و شهری شهرستان‌های مختلف استان اردبیل و فرودگاه‌های اردبیل و پارس‌آباد قول مساعد داد.

تردد راحت مردم استان به مرکز کشور با چهار بانده شدن جاده سرچم

در این نشست علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین با اشاره به پروژه راه‌آهن اردبیل، اظهار کرد: اخیراً اجرای این پروژه بعد از توقفی ۵ ساله آغاز شده و انتظار این است که پروژه مذکور طبق وعده دولت یعنی تا پایان دولت دوازدهم مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

نایب رئیس مجلس با تأکید بر اجرای پروژه چهار بانده کردن جاده سرچم، افزود: تعریض و چهار بانده کردن جاده مذکور، باعث بهبود تردد مردم استان اردبیل به مرکز کشور خواهد شد.

نیکزاد بیان کرد: متأسفانه استان اردبیل از نظر وضعیت راه‌های روستایی، در مقایسه با سایر استان‌ها وضعیت مطلوبی ندارد که نیازمند رسیدگی وزارت راه و شهرسازی است.

عدم توسعه؛ دلیل حوادث بسیار در راه‌های استان

در این نشست سیدکاظم موسوی، رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل و نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس به محرومیت شهرستان‌های خلخال و کوثر در حوزه راه‌های شهری و روستایی اشاره کرد و گفت: اخیراً دولت اعلام کرد که اعتباری در حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان برای توسعه راه‌های روستایی در نظر گرفته شده که متأسفانه نامی از استان اردبیل در این حوزه نیامده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل تصریح کرد: هم‌اکنون در جاده‌های استان اردبیل حوادث بسیاری به‌دلیل عدم توسعه رخ می‌دهد که نشان‌دهنده ضروری بودن توسعه جاده‌های مواصلاتی استان است.

احداث بزرگراه‌های استان اهمیت دارد

در این نشست همچنین صدیف بدری، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس با ضروری دانستن تکمیل پروژه راه‌آهن اردبیل اظهار کرد: اجرای تونل دوم حیران و تعیین تکلیف ۱۵ کیلومتر از اجرای بزرگراه نیر- سراب نیازمند توجه وزارت راه است.

بدری افزود: همچنین اجرای پروژه بزرگراه اردبیل – گرمی و بزرگراه پارس‌آباد – سه راهی مشگین‌شهر برای استان اردبیل اهمیت دارد.

ضرورت توسعه جاده‌های مشگین‌شهر همزمان با افزایش گردشگران

محمود عباس‌زاده نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس نیز در این نشست اظهار کرد: با وجود جایگاه اقتصادی خوب مشگین‌شهر اما متأسفانه به دلیل در بن‌بست بودن منطقه، طی ۲۵ سال گذشته جمعیت مشگین‌شهر ۱۶ هزار کاهش یافته است.

عباس‌زاده گفت: همچنین با توجه به افزایش حضور گردشگران در شهرستان مشگین‌شهر، توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای این شهرستان بسیار ضرورت دارد.

جاده‌های خلخال و کوثر مورد بی‌توجهی قرار گرفته است

در این نشست همچنین سیدغنی نظری نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس بیان کرد: متأسفانه طی سال‌های اخیر توجهی به آسفالت جاده‌های شهرستان‌های خلخال و کوثر نشده و پروژه راه سرچم – هشتجین نیز به نظر می‌رسد متوقف شده است.

نظری افزود: با توجه به این‌که در سال‌جاری بودجه مناسبی برای پروژه تونل جاده اسالم – خلخال در نظر گرفته شده است، امیداواریم این پروژه اجرا شود.

وزارت راه در توسعه راه‌ها رفتار عادلانه‌ای داشته باشد

ولی اسماعیلی نماینده مردم گرمی در مجلس نیز طی این نشست با بسیار نامطلوب دانستن  وضعیت جاده‌های گرمی، اظهار کرد: لازم است وزارت راه و شهرسازی در توسعه راه‌های شهری و روستایی و تخصیص اعتبار به این منظور، رفتار عادلانه‌ای برای استان‌های مختلف داشته باشد.

اسماعیلی گفت: با وجود قابل قبول بودن طرح ابرار وزارت راه و شهرسازی برای توسعه روستاها و با وجود تخصیص اعتبارات، متأسفانه این طرح تکمیل نشده است.

جاده‌های پرتصادف پارس‌آباد نیازمند توسعه سریع است

در این نشست همچنین عباس جهانگیرزاده نماینده مردم پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز در مجلس بیان کرد: با توجه به تولید سالانه حدود ۳ میلیون تن محصولات کشاورزی در منطقه مغان و تردد بسیار وسایل نقلیه برای حمل محصولات کشاورزی در جاده‌های‌ پارس‌آباد، اما متأسفانه این جاده‌ها جزو جاده‌های پرتصادف و خطرناک است که انتظار می‌رود این جاده‌ها سریعاً توسعه یابند.

هفته آینده؛ بازدید میدانی از پروژه راه‌آهن اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این نشست مقرر شد طی هفته آتی با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل بانک ملی و اعضای مجمع نمایندگان استان اردبیل، بازدیدی میدانی از پروژه راه‌آهن اردبیل – میانه و جاده‌های استان انجام شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=27049

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.