• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

امسال گام های بلندی در توسعه ریلی برداشته شد

  • کد خبر : 32129
  • ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰
امسال گام های بلندی در توسعه ریلی برداشته شد
هفدهمین «سه‌شنبه‌هاي ريلي با طعم فناوری» و آخرین رويداد آن در سال ۹۹ ، در مرکز جهادی پیشرفت راه آهن برگزار شد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید رسولی، معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن تشکر از زحمات خانواده بزرگ راه آهن گفت: در سالی که گذشت دستاورد زیادی در حمل و نقل ریلی کسب کردیم که چشم انداز روشنی در سال ۱۴۰۰ پیش روی ما قرار می دهد.

رسولی افزود: برنامه هایی که برای سال آینده پیش بینی شده، نشان دهنده بلوغ مجموعه در استفاده از توانمندی های داخلی برای حل مسائل پیش روی خود است. همچنین انشاالله رویداد سه شنبه های ریلی در سال آینده بین المللی میشود و این اتفاق ارزنده را در سطح منطقه خاورمیانه را برگزار خواهیم کرد. در این راستا سندهای همکاری دوجانبه با برخی کشورهای همسایه بارویکرد حل مسائل و موضوعات به شیوه جهادی تنظیم شده تا موضوعات فناوری و آموزشی خود را در سطح منطقه تبادل کنیم.

مدیرعامل راه آهن تاکید کرد: مقام معظم رهبری امسال را به نام سال جهش تولید نامگذاری کردند و با وجود این که همزمان با تشدید تحریم های ظالمان و شیوع کرونا بود اما وقتی به کارنامه خانواده بزرگ راه آهن نگاه می کنیم خوشحال هستیم که با همدلی و اعتقاد به داشته ها و امید به آینده روشن در راستای ارتقا کیفیت خدمات، بهسازی امکانات موجود و دست یافتن به تکنولوژی روز و تولید قطعات مورد نیاز صنعت در داخل کشور گام های محکمی برداشتیم و امسال را سرافراز طی کردیم.

وی با اشاره به این که هفتمین همایش ملی مدیریت جهادی که یکشنبه ۱۸ اسفند ماه جاری با حضور محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و سردار محمد حسین سپهر، دبیر همایش ملی مدیران جهادی و جمع زیادی از مدیران در بخش‌های دولتی و خصوصی برگزار شد، گفت: به نمایندگی از خانواده بزرگ راه آهن به عنوان مدیر برگزیده جهادی سال ۱۳۹۹ انتخاب شدم و باتقدیر از تلاشهای ارزنده عموم همکارانم در خانواده راه آهن ، لوح تقدیر خود را به مرکز جهادی پیشرفت و تمامی همکاران گرانقدرم اهدا می کنم.

در ادامه این رویداد، اختتامیه دوره های آموزشی پرسنل عملیاتی راه آهن افغانستان برگزار شد و سفیر افغانستان در این مراسم گفت: جهاد در دین مقدس اسلام معنای گسترده ای دارد و جهاد به معنای تلاش برای رفاه حال ملت مسلمان است و اگر برای بهتر شدن شرایط زندگی کار می کنید ثواب و جایگاه بالایی در نزد خدا دارد.

عبدالغفور لیوال افزود: دانشجویانی که در دوره آموزشی اخیر شرکت کردند می توانند در راستای توسعه زیربنای حمل و نقل ریلی افغانستان گام بردارند و امیدواریم بتوانیم در افغانستان هم مرکز جهادی همچون مرکز جهادی راه آهن ایران راه اندازی کنیم و با آموخته هایی که در این دوره آموزشی یاد گرفتیم بتوانیم گام های مهم و موثری برداریم.

سفیر افغانستان افزود: صد سال اراده کردیم که افغانستان راه آهن داشته باشد اما این مهم با مشکلات مختلفی رو برو شد اما هم زمان با سده پانزدهم شمسی خط آهن به افغانستان رسید و امیدواریم موجب توسعه ترانزیت زمینی افغانستان و وصل شدن کشورمان به آب های آزاد شود.

این رویداد از سامانه تلویزیون اینترنتی راه آهن به نشانی Railtv.ir قابل مشاهده بود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=32129

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.