• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

جمعه پایان رسمی زیرسازی راه رشت

  • کد خبر : 5135
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
جمعه پایان رسمی زیرسازی راه رشت

0 (0) جمعه پایان رسمی زیرسازی راه رشت مدیرکل ساخت راه‌آهن منطقه ۲ کشور از پایان زیرسازی راه‌آهن قزوین- رشت در روز جمعه پیش رو خبر داد. اقتصادگردان- علی اکبر مردی تصریح کرد: خوشبختانه پیشرفت فیزیکی زیرسازی این پروژه از مرز ۹۹ درصد نیز عبور کرده و پیش بینی می‌کنیم با سفری که معاون وزیر راه […]

0
(0)

جمعه پایان رسمی زیرسازی راه رشت

مدیرکل ساخت راه‌آهن منطقه ۲ کشور از پایان زیرسازی راه‌آهن قزوین- رشت در روز جمعه پیش رو خبر داد.

اقتصادگردان- علی اکبر مردی تصریح کرد: خوشبختانه پیشرفت فیزیکی زیرسازی این پروژه از مرز ۹۹ درصد نیز عبور کرده و پیش بینی می‌کنیم با سفری که معاون وزیر راه آخر هفته پیش رو به قزوین خواهد داشت، زیرسازی این طرح به طور رسمی به پایان خود برسد.

به گفته وی پس از زیرسازی اقدامات نهایی برای به پایان رسیدن روسازی این پروژه مهم نیز آغاز خواهد شد.

مدیرکل ساخت راه‌آهن منطقه ۲ کشور با بیان اینکه از روسازی این طرح نیز تنها ۴ کیلومتر باقی مانده توضیح داد: حدود ۲.۵ کیلومتر از این مسافت باقی مانده که زیرسازی‌اش به پایان رسیده، امکان آن را دارد که ظرف چند روز نهایی شود اما ۱.۵ کیلومتر مربوط به ریل گذاری در یکی از پل‌های طراحی شده در این مسیر است که احتمالا قدری کار بر روی آن طولانی‌تر خواهد شد.

مردی درباره زمان احتمالی پایان روسازی در این راه‌آهن نیز گفت: خوشبختانه اقدامات اساسی در زیربناهای لازم در این محور به پایان رسیده و اگر اشکال خاصی به وجود نیاید، می‌توان به نهایی شدن کار در این پروژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن امیدوار بود.

به گفته وی طبق پیش بینی‌های صورت گرفته افتتاح نهایی این راه‌آهن در هفته دولت امسال امکان‌پذیر خواهد بود.

راه‌آهن قزوین- رشت به عنوان یکی از پنج پروژه اولویت‌دار ریلی کشور در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گرفته که پس از رسیدن ریل به همدان و کرمانشاه، رشت در کنار ارومیه دیگر اولویت‌های ریلی ایران به حساب می‌آید.

پس از پایان کار روی این پروژه‌ها شرکت ساخت برنامه‌ریزی کرده تا کار اتصال شهرهایی مانند اردبیل، سنندج و بوشهر به شبکه ریلی کشور را با سرعت بیشتری دنبال کنند.

راه‌آهن رشت حلقه مفقوده شبکه ریلی ایران در اتصال شمال به جنوب کشور به حساب می‌آید که البته یک قطعه مهم دیگر تا رسیدن به آستارا خواهد داشت.

با افتتاح راه‌آهن آستارا رسما امکان انتقال محموله‌های اقتصادی از خلیج فارس به آذربایجان و کشورهای اروپای شرقی به وجود خواهد آمد. در حال حاضر با اتصال ریلی آستارای ایران به آستارای آذربایجان از طریق یک پل مرزی و امکان حمل و نقل ترکیبی در این منطقه به وجود آمده که البته نیاز به تکمیل فاصله ریلی باقی مانده در ایران دارد.

از آذربایجان به عنوان اصلی‌ترین گزینه سرمایه‌گذاری در راه‌آهن رشت به آستارا نام برده می‌شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=5135

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.