• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

6 پروژه راه آهن قم با به بهره برداری رسید

  • کد خبر : 3146
  • ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰
6 پروژه راه آهن قم با به بهره برداری رسید

0 (0) دیر کل راه آهن استان قم: 6 پروژه راه آهن قم با به بهره برداری رسید مدیرکل راه آهن استان قم گفت: 6 پروژه راه آهن قم با اعتبار 145 میلیارد ریال با حضور معاون فنی و زیر بنایی راه آهن کشور به بهره برداری رسید. به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، محسن […]

0
(0)

دیر کل راه آهن استان قم:
6 پروژه راه آهن قم با به بهره برداری رسید

مدیرکل راه آهن استان قم گفت: 6 پروژه راه آهن قم با اعتبار 145 میلیارد ریال با حضور معاون فنی و زیر بنایی راه آهن کشور به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، محسن اعتماد امروز در آئین افتتاح پروژه های راه آهن استان قم عنوان کرد: حمل و نقل ریلی یکی از ظرفیت های مهم در توسعه اقتصادی به شمار می رود از این رو اجرای پروژه های راه آهن نقش مهمی در توسعه استان دارد.

مدیر کل راه آهن استان قم در مورد بارگیری کالا با خطوط ریلی در قم افزود: در ده ماه نخست امسال بارگیری کالا 64 درصد و تخلیه بار 55 درصد و صادرات نیز 36 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

وی اظهار داشت: در زمینه خروج مسافر نیز 27 درصد و ورود مسافر 24 درصد رشد را در این مدت نشان می دهد.

اعتماد تصریح کرد: در بحران اخیر در بارش برف شدید در روزهای 8 و 9 بهمن نیز با توجه به مسدود شدن اتوبان قم. تهران بیش از 14 هزار مسافر در راه مانده را به تهران انتقال دادیم.

مدیر کل راه آهن استان قم پیرامون پروژه های افتتاح شده در دهه فجر گفت: بازسازی 500 متر خط در منطقه ماسه گیر بلاک گار نودژ با اعتبار چهار میلیارد ریال و تبدیل گذرگاه همسطح به غیرهمسطح در کیلومتر 155 بلاک محمدیه ساقه از جمله این طرح ها می باشد.

وی اظهار داشت: همچنین از دیگر پروه ها بازسازی و تجهیز ساختمان خوابگاه ماموران با اعتبار سه میلیارد و 500 میلیون ریال و توسعه خطوط و سیگنالینگ ایستگاه قمرود با اعتبار 130 میلیارد ریال می باشد.

اعتماد بیان کرد: احداث و تجهیز ساختمان سوزنبانی گار مانوری با اعتبار 2 میلیارد و 500 میلیون ریال و احداث خط آبگیری ایستگاه راه آهن قم با اعتبار 2 میلیارد ریال از جمله پروژه هایی است که امروز به بهره برداری رسید.

وی عنوان کرد: احداث سرویس بهداشتی ایستگاه محمدیه با اعتبار سه میلیارد و 800 میلیون ریال، بازسازی سکوی 2 ایستگاه محمدیه با اعتبار سه میلیارد ریال و بازسازی و بهسازی سالن مسافری ایستگاه قم با اعتبار 2 میلیارد ریال از جمله طرح های افتتاحی می باشد.

مدیر کل راه آهن استان قم تصریح کرد: امروز طرح هایی مانند بازسازی 500 متر خط در منطقه ماسه گیر بلاک گار نودژ با اعتبار چهار میلیارد ریال، تبدیل گذرگاه همسطح به غیرهمسطح در کیلومتر 155 بلاک محمدیه ساقه به بهره برداری رسید.

وی در مورد طرح های در دست اقدام نیز گفت:در محدوده قم 15 طرح با اعتبار 500 میلیارد ریال در دست اجراست که شامل احداث دیوار حریم بلاک قم-ساقه با اعتبار 18 میلیارد ریال، دیوار حریم ایستگاه محمدیه با اعتبار هفت میلیارد ریال و احداث سرویس بهداشتی ایستگاه محمدیه با اعتبار سه میلیارد و 800 میلیون ریال می باشد.

اعتماد اظهار داشت: همچنین زیرسازی و روسازی اتصال گمرک به ایستگاه گار مانوری به طول 3.6 کیلومتر و با اعتبار 90 میلیارد ریال، روسازی اتصال سیلو به ایستگاه ساقه به طول 11 کیلومتر از جمله طرح های در دست اقدام می باشد.

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=3146

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.