• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

اتصال زیرشاخه های صنایع دریایی به یکدیگر

  • کد خبر : 22563
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
اتصال زیرشاخه های صنایع دریایی به یکدیگر
رئیس انجمن مهندسی دریایی ایران گفت:هدف از برگزاری بیست و یکمین همایش و نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوری این است تا برای اتصال زیرشاخه های صنایع دریایی به یکدیگر(مانند صنایع فولادی٬ریلی و غیره مرتبط با دریا)فرصتی فراهم شود.
0
(0)

به گزارش خبرنگار ریل نیوز٬ حسین ابراهیم‌زاده فاضل  در نشست خبری همایش و نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی در خصوص برگزاری این روریداد در قشم تصریح کرد:به درخواست اعضای انحمن مهندسی دریایی ایران و شرکت کنندگان امسال برگزاری این رویداد به ۱۱ الی ۱۳ در ماه انتقال یافته است.

وی با بیان اینکه همایش و نمایشگاه دو رویداد مجزا ولی به هم پیوسته در این بیست دوره برگزاری بوده اند و امسال نیز همین گونه خواهد بود افزود:تاکنون ۷۰ مقاله به دبیرخانه همایش و نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی و دریانوردی ارسال شده است و دریافت مقالات تا ۱۵ آذر ماه ادامه خواهد یاقت با این حال به دلیل استقبال دانشجویان و پژوهشگران ممکن است تاریخ دریافت تا یک هفته نیز تمدید یابد.

ابراهیم‌زاده فاضل با بیان اینکه  ما در تلاش هستیم تا صدای دریایی‌ها را به گوش مسئولان برسانیم اظهار کرد: انجمن مهندسی دریایی درصدد است تا بین شرکت‌های دریایی تبادل نظری برقرار کنیم و با پشتوانه آن این نمایشگاه و همایش برگزار می‌شود تا صنایع مختلف ٬ وابسته و مکمل به یکدیگر نزدیک شوند.

وی با اشاره به محور‌های این همایش، گفت: طراحی، ساخت شناور و تجهیزات دریایی فراساحل، مهندسی سواحل و عمران جزایر، لجستیک و حمل‌ونقل دریایی، استانداردها، سلامت و HSE دریایی از جمله محور‌های این همایش به شمار می‌رود.

رئیس انجمن مهندسی دریایی ایران اظهار کرد: باتوجه به آنکه امسال حضور استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در تمامی بخش‌ها گسترش یافته، سعی کرده‌ایم از شرکت‌های نوپا و کسب و کار‌های نوین و همچنین در قالب توسعه فناوری‌های موردنیاز صنایع دریایی اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه صندوق فناوری و شکوفایی که زیر نظر ریاست جمهوری است، به تمامی شرکت‌های نوپا و استارت‌آپ‌ها ۲۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت برای شرکت در نمایشگاه پرداخت می‌کندگفت: باتوجه به آنکه در این نمایشگاه استارت‌آپ‌ها حضور دارند، بنابراین تسهیلات لازم جهت توسعه و ارتقاء این شرکت‌ها هم پرداخت خواهد شد.

رئیس انجمن مهندسی دریایی ایران افزود: هر ساله پس از برگزاری همایش و نمایشگاه قطع‌نامه‌ای خوانده می‌شود که بنا داریم مفاد آن تا نمایشگاه بعدی محقق شود. بنابراین نیاز به همکاری مسئولان و حمایت دولت برای تحقق اهداف داریم البته به دنبال آن نیستیم که قطع‌نامه‌ها بین شرکت‌های دریایی و اعضای انجمن آرزوهای ما باشند.

ابراهیم‌زاده فاضل با بیان اینکه برای توسعه دریایی نباید به یک جمله بسنده شود، گفت: هدف از برقراری این همایش‌ها، توسعه صنعت دریایی است و نباید این اهداف شعاری و فقط در حد حرف باشد.

رئیس انجمن مهندسی دریایی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های متعدد دریایی در کشور و لزوم یکپارچه‌سازی این همایش‌ها اظهار داشت: با نهاد ریاست‌جمهوری مکاتباتی در این خصوص داشته‌ایم اما انجمن نماینده شرکت‌های خصوصی است و یک بخش خصوصی محسوب می‌شود و نمی‌تواند در تصمیمات کلان ورود پیدا کند.

ابراهیم‌زاده فاضل با اشاره به اینکه هر ساله نامه‌های متعددی در حوزه دریایی کشور صادر می‌شود، گفت: انجمن مهندسی دریایی برای آنکه صدای دریایی‌ها را به گوش مسئولان حوزه دریایی برساند، اقدامات بسیار گسترده‌ای را در طول ۲۰ سال گذشته انجام داده است.

وی تاکید کرد: متاسفانه نماینده بخش خصوصی شرکت‌های دریایی، نه اجازه ورود به جلسات شورای عالی صنایع دریایی و نه جلسات سازمان بنادر را دارد و دولتی‌ها مدعی هستند که در این شوراها تصمیمات کلان کشور گرفته می‌شود اما انتظار ما به عنوان یک انجمن حمایت معنوی دولت است و انتظار داریم ما هم در جریان‌های تصمیم‌سازی برای صنعت نقش داشته باشیم.

رئیس انجمن مهندسی دریایی ایران به تعدد برگزاری همایش و نمایشگاه‌های دریایی در طول یک سال اشاره کرد و گفت: برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌های دریایی علاوه بر آنکه هزینه‌های بسیار زیادی را در پی دارد، بلکه باعث گستردگی و ناهماهنگی بسیار زیادی در بین دستگاه‌های مختلف می‌شود.

وی با بیان اینکه نمایشگاه صنایع دریایی که هفته گذشته در شهر بندرعباس برگزار شده بود، بدون هماهنگی انجمن مهندسی دریایی بوده است، گفت: طی چند روز آینده نمایشگاهی هم در حوزه دریایی در شهر کیش برگزار خواهد شد که باتوجه به پیگیری‌های صورت گرفته و ارسال نامه‌ای به دفتر ریاست جمهوری برگزاری این نمایشگاه ممنوع شده و پیرو دستوری که ارسال شده، نمایشگاه یکم تا سوم دی ماه در شهر کیش نباید برگزار شود.

ابراهیم‌زاده فاضل افزود: پیرو این نامه ارسال شده، انجمن مهندسی دریایی متولی برگزاری بیست و یکمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی و دریانوردی که در تاریخ یازدهم تا سیزدهم دی ۹۸ در جزیره قشم است و وزیر علوم و وزیر صمت باید همکاری‌های لازم را جهت برگزاری بهتر آن انجام دهند.

رئیس انجمن مهندسی دریایی ایران با اشاره به اینکه صنایع دریایی و دریانوردی موتور پیشران پیشرفت همه‌جانبه و توسعه پایدار اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور است، افزود: حمایت از آن نویدبخش بهبود شرایط معیشتی و شاخص‌های توسعه است.

ابراهیم‌زاده فاضل افزود: برگزاری چنین اقداماتی در زمینه‌های مختلف علمی فرصتی برای شناخت بیشتر، زمینه‌سازی و تعامل همه فعالان و علاقه‌مندان به توسعه و پیشرفت کشور است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=22563

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.