• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

ازبکستان مقصد اصلی صادرات ریلی سیمان ایران است

  • کد خبر : 11304
  • ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۹:۳۰
ازبکستان مقصد اصلی صادرات ریلی سیمان ایران است

0 (0) ازبکستان مقصد اصلی صادرات ریلی سیمان ایران است مشهد – مدیرکل راه آهن خراسان گفت: ازبکستان طی هفت ماه امسال سهم 82 درصد از کل سیمان صادراتی ایران را از طریق راه آهن به خود اختصاص داده است. محمد هادی ضیایی مهر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی […]

0
(0)

ازبکستان مقصد اصلی صادرات ریلی سیمان ایران است

مشهد – مدیرکل راه آهن خراسان گفت: ازبکستان طی هفت ماه امسال سهم 82 درصد از کل سیمان صادراتی ایران را از طریق راه آهن به خود اختصاص داده است.

محمد هادی ضیایی مهر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی این مدت 247 هزار تن سیمان از طریق مرز ریلی سرخس به کشورهای آسیای مرکزی صادر شد که مقصد 227 هزار تن آن بکستان بوده است.
وی به رشد 243 درصدی این صادرات اشاره و بیان کرد: عمده این رشد بواسطه افزایش طرحهای ساخت و ساز در ازبکستان و نیاز آن کشور به سیمان بوده است.
مدیرکل راه آهن خراسان ادامه داد: کاهش مصرف سوخت و افزایش ضریب ایمنی از جمله مزایای حمل و نقل ریلی است که در راستای حمایت از کالای ایرانی، رونق اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی موجب افزایش صادرات سیمان از طریق راه آهن به کشورهای آسیای مرکزی و همچنین جذب بازارهای جدید در آن منطقه ‌شده است. 
وی سهم مرز سرخس در صادرات ریلی سیمان ایران را 90 درصد اعلام و بیان کرد: طی این مدت همچنین چهار هزار تن صادرات سیمان از مرز ریلی لطف آباد خراسان رضوی صورت گرفته که این میزان در مقایسه با مدت مشابه در چهار سال گذشته بی سابقه است.
مدیرکل راه آهن خراسان همچنین گفت: 84 درصد سیمان صادره از مرز سرخس از مبادی خراسان رضوی بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل سه برابر بیشتر است. 
طی نیمه نخست امسال یک میلیون و 254 هزار تن کالای صادراتی، وارداتی و ترانزیتی با 21 هزار دستگاه واگن از طریق مرز ریلی سرخس با کشورهای آسیای مرکزی مبادله شد که 26 درصد آن صادرات و از این میزان 60 درصد مربوط به سیمان بوده است. 
از مجموع 10 هزار کیلومتر ظرفیت شبکه ریلی کشور هزار و 400 کیلومتر آن معادل 14 درصد در خراسان رضوی قرار دارد.
ازبکستان با 31 میلیون نفر جمعیت به عنوان همسایه شمالی ترکمنستان پر جمعیت ترین کشور آسیای مرکزی با پنج عضو است. بر اساس اعلام مقامات ازبکستان مبادلات تجاری این کشور با ایران در سال میلادی 2017 بالغ بر 320 میلیون دلار بوده است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=11304

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.