• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

از لکوموتیو باری و سوزن راه آهن ساخت داخل رونمایی شد.

  • کد خبر : 17457
  • ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۴
از لکوموتیو باری و سوزن راه آهن ساخت داخل رونمایی شد.

0 (0) با حضور وزیر راه و شهرسازی از لکوموتیو باری و سوزن راه آهن ساخت داخل رونمایی شد با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از یک دستگاه لکوموتیو باری مپ ۲۴ ساخت شرکت مپنا و سوزن ریلی ساخت شرکت ایرید ساخت داخل رونمایی شد. به گزارش روابط […]

0
(0)

با حضور وزیر راه و شهرسازی

از لکوموتیو باری و سوزن راه آهن ساخت داخل رونمایی شد

با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از یک دستگاه لکوموتیو باری مپ ۲۴ ساخت شرکت مپنا و سوزن ریلی ساخت شرکت ایرید ساخت داخل رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی در مراسم رونمایی از این دو دستاورد داخلی گفت: ما باور داریم که می توانیم نیازهای خود را تامین کنیم.

محمد اسلامی افزود: ایران دارای ظرفیت های بی انتهایی است که با بهره گیری از آنها در مسیر پیشرفت صنایع کشور هیچ مانعی نمی تواند چرخ حرکت صنایع داخلی را متوقف کند.

وی تصریح کرد: امروز با رونمایی از لکوموتیو داخلی شاهد پیشرفت های خوبی در صنعت ریلی کشور هستیم که علاوه بر اینکه این محصول توانایی رقابت با نمونه مشابه خارجی دارد می تواند هزینه های تامین آن را برای ما به یک ششم کاهش دهد.

اسلامی با اشاره به اینکه مجموعه متخصصان ساخت لکوموتیو شرکت مپنا نیروهای جوان و دارای آتیه کشورمان هستند افزود:در مباحث مختلف صنعت ریلی با بهره گیری از دانش جوانان به پیشرفت و موفقیت های روز افزونی دست یافته است که می تواند ما را به خودکفایی در این حوزه رهنمون کند.

وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت امسال با حمایت های گسترده ای که از صنعت ریلی کشور به عمل امده سال پیش رو به طور قطع سال رونق تولید در صنعت ریلی کشور خواهد بود.

وی در پایان به اهتمام ویژه دولت برای آماده سازی زیرساخت ها حمل ونقل ریلی تاکید کرد و گفت دولت برای اتصال خطوط ریلی به تمام استانها اهتمام ویژه ای دارد و این موضوع از اولویت های دولت است.

 

وزیر راه و شهرسازی همچنین در این نمایشگاه از سوزن های تولید داخلی را رونمایی کرد که صد در صد این سوزن ها توسط متخصصین ایرانی تولید شده است .

شرکت گسترش صنایع ایران تولید کننده این سوزن ها می توانند سالیانه ۵۰۰ دستگاه از این سوزن ها را تولید کند.

به طور متوسط سالیانه خطوط ریلی به ۵۰۰ دستگاه سوزن نیاز دارد و این شرکت می توانند سوزن مورد نیاز شبکه ریلی کشور تولید کند و در طرح توسعه تولید یک هزار سوزن در دستور کار این شرکت ایرانی قرار گرفته است .

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=17457

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.