• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
0

تامین مالی با ابزارهای بازار سرمایه، هدف راهبردی راه‌آهن

  • کد خبر : 10950
  • ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳
تامین مالی با ابزارهای بازار سرمایه، هدف راهبردی راه‌آهن

0 (0) در پاسخ به ایبِنا اعلام شد: تامین مالی با ابزارهای بازار سرمایه هدف راهبردی راه‌آهن مدیرعامل راه آهن ایران اظهار داشت: تامین مالی با استفاده از همه ابزارهای مالی همانند صکوک و صندوق‌های پروژه و صندوق زمین و ساختمان از سوی راه آهن در بازار سرمایه انجام می‌شود. به گزارش ایبِنا، سعید محمدزاده […]

0
(0)
سعید محمدزاده

مدیرعامل راه آهن ایران اظهار داشت: تامین مالی با استفاده از همه ابزارهای مالی همانند صکوک و صندوق‌های پروژه و صندوق زمین و ساختمان از سوی راه آهن در بازار سرمایه انجام می‌شود.

به گزارش ایبِنا، سعید محمدزاده معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری فرصت های سرمایه گذاری در صنعت حمل و نقل ریلی و تامین مالی از طریق بازار سرمایه در پاسخ به سوال خبرنگار ایبِنا درباره این سوال که آیا راه آهن برای تامین مالی پروژه های گسترده خود در بازار سرمایه ها نگاه بلندمدت دارد یا نگاه بخشی نگر دارد اعلام کرد : راه آهن جمهوری اسلامی ایران تامین مالی از طریق بازار سرمایه و با استفاده از همه ظرفیت ها و ابزارهای مالی این بازار همانند انتشار صکوک، صندوق های پروژوه و … نسبت به تامین مالی به صورت پایدار اقدام می کند و این روش از جمله راهبردهای راه آهن تعیین شده است.

۶  روش تامین مالی و نقش بازار سرمایه

محمدزاده در ادامه این نشست خبری افزود: روش های تامین مالی در راه آهن ایران از طریق ۶ بخش سرمایه گذاری مستقیم داخلی، سرمایه گذاری مستقیم خارجی، فاینانس خارجی، سیستم بانکی، لیزینگ مالی و عملیاتی و بازار سرمایه انجام می گیرد که قصد داریم سهم بازار سرمایه را در تامین مالی پروژها افزایش دهیم و از ابزارهای این بازار برای تامین مالی هدفمند و طولانی مدت در راه آهن نهایت بهره برداری را انجام دهیم.

تسهیل سرمایه گذاری ها

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تسهیل حوزه سرمایه گذاری برای بخش خصوصی از جمله برنامه های ویژه در راه آهن است و همه سیاست ها بر این مبنا استوار شده است و راه آهن برای این که بتواند تضمین سرمایه گذاری ها را انجام دهد، تامین مالی  در ۶ حوزه ذکر شده بر اساس چارچوب های تعیین شده صورت می گیرد.

اقدامات مشارکت در تامین مالی

محمدزاده اظهار درباره اقدامات مربوط به مشارکت در تامین مالی اظهار داشت: مشارکت در تامین مالی پروژه ها تا سقف ۳۰ درصد، توافق با بانک ها و صندوق توسعه ملی برای تسهیلات ارزی و ریالی به پروژه های ریلی، توافق با فاینسرهای خارجی برای ارائه تسهیلات ارزی به پروژه های ریلی و تدارک تسهیلات وجوه اداره شده برای تامین مالی تا ۸۰ درصد ارزش پروژه ها برای مشارکت در تامین مالی تبیین شده است.

حمایت از بخش خصوصی

مدیرعامل راه آهن ایران گفت: مشارکت دادن بخش خصوصی در پروژه های راه آهن سهم عمده ای را شکل داده و راه آهن ابتدا بسترهای سرمایه گذاری پروژه ها را برای بخش خصوصی فراهم می کند و در گام های بعدی بخش های خصولتی برای انجام پروژه ها سهیم می شوند.

توسعه پایدار

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه افزود: توسعه پایدار و یکپارچه سازی سیستم های حمل و نقل با استفاده از تامین مالی پروژه ها همیشه در راه آهن پیاده سازی می شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=10950

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.