• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

تصویب طرح جامع ایستگاه راه آهن تهران در سال جاری

  • کد خبر : 5090
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸
تصویب طرح جامع ایستگاه راه آهن تهران در سال جاری

0 (0) تصویب طرح جامع ایستگاه راه آهن تهران در سال جاری افزایش ظرفیت ایستگاه و احداث پارکینگ‌های چند منظوره برای پارک و تعمیرات قطارها از جمله این طرح‌ها هستند . با استفاده از این پارکینگ‌ها می‌توان پذیرای تعداد بیشتری قطار در تهران بود و در هنگام توقف به تجهیز این قطارها پرداخت . به […]

0
(0)

تصویب طرح جامع ایستگاه راه آهن تهران در سال جاری

افزایش ظرفیت ایستگاه و احداث پارکینگ‌های چند منظوره برای پارک و تعمیرات قطارها از جمله این طرح‌ها هستند . با استفاده از این پارکینگ‌ها می‌توان پذیرای تعداد بیشتری قطار در تهران بود و در هنگام توقف به تجهیز این قطارها پرداخت .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل راه‌آهن تهران ، از انجام مراحل نهایی اتصال راه‌آهن تهران به مترو خبر داد و گفت : امسال مسافران می‌توانند به صورت مستقیم از سکوهای ایستگاه تهران به خطوط مترو دسترسی داشته باشند .

رضا شاکری گفت : در طبقه منفی ۲ ایستگاه راه آهن تهران کلیه سکوهای مسافری با مترو متصل خواهند شد . گالری سمت سکوها توسط پیمانکار راه‌آهن در حال انجام است و خطوط مترو نیز توسط شرکت مترو احداث می‌شود . اکنون فعالیت هر دو کارگاه به ساختمان اصلی ایستگاه رسیده است .

شاکری با بیان اینکه راه دسترسی در بخشی از سکوها احداث و دو گالری در بخش‌های شرقی و غربی ایستگاه ایجاد شده است ، گفت : با افتتاح این طرح مسافران به صورت مستقیم از قطار به مترو سوار خواهند شد . امسال باید طبقه منفی دو ایستگاه تهران آماده سازی شود که این دو بخش به یکدیگر متصل شوند .

به گفته شاکری عملیات اتصال در ایستگاه‌های جوانمرد قصاب و شهر‌ری نیز در حال انجام است و با انجام این پروژه سه ایستگاه تهران ، جوانمرد قصاب و شهرری به ایستگاه‌های تبادلی میان مترو و راه‌آهن تبدیل خواهند شد .

مدیرکل راه‌آهن تهران همچنین درباره طرح جامع ایستگاه تهران گفت : طرح جامع که مشاور در حال تهیه آن است ، هنوز نهایی نشده . اما خروجی‌های آن در حال انتشار است و در سال جاری این طرح به تصویب می‌رسد . بر اساس این طرح برنامه‌های توسعه پیش گرفته خواهد شد .

شاکری به طرح‌های توسعه راه‌آهن تهران در سال ۹۷ اشاره کرد و گفت : افزایش ظرفیت ایستگاه و احداث پارکینگ‌های چند منظوره برای پارک و تعمیرات قطارها از جمله این طرح‌ها هستند . با استفاده از این پارکینگ‌ها می‌توان پذیرای تعداد بیشتری قطار در تهران بود و در هنگام توقف به تجهیز این قطارها پرداخت .

شاکری گسترش قطارهای حومه‌ای را از دیگر طرح‌های توسعه راه‌آهن تهران در سال ۹۷ برشمرد و گفت : قطارهای حومه‌ای که بحث جدیدی است و بر روی آن تاکید فراوانی هم هست . این قطارها نیاز به خطوط و پارکینگ‌های خاص خود دارد که برای احداث آن‌ها در تهران برنامه ریزی کردیم . پروژه‌های زیادی برای اجرا وجود دارد، اما هنوز اعتبارات راه آهن تهران در سال ۹۷ تصویب نشده است .

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=5090

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.