• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

ثبت ملي اقدامات راه آهن در طول دفاع مقدس

  • کد خبر : 5037
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۱
ثبت ملي اقدامات راه آهن در طول دفاع مقدس

0 (0)   در اولين گردهمايي و هم انديشي كاركنان جوان راه آهن مطرح شد: ثبت ملي اقدامات راه آهن در طول دفاع مقدس مشاور مدير عامل در امور ايثارگران و فرمانده مركز مقاومت بسيج راه آهن با اشاره به تلاشهاي اين شركت در طول دوران دفاع مقدس، از ثبت ملي اقدامات راه آهن در […]

0
(0)

 

در اولين گردهمايي و هم انديشي كاركنان جوان راه آهن مطرح شد:

ثبت ملي اقدامات راه آهن در طول دفاع مقدس

مشاور مدير عامل در امور ايثارگران و فرمانده مركز مقاومت بسيج راه آهن با اشاره به تلاشهاي اين شركت در طول دوران دفاع مقدس، از ثبت ملي اقدامات راه آهن در طول دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش روابط عمومي راه آهن جمهوري اسلامي ايران، سرهنگ پاسدار داود عباس زاده دراولين گردهمايي و هم انديشي كاركنان جوان راه آهن كه به مناسبت ولادت با سعادت حضرت علي اكبر (ع) و روز جوان در سالن همايش هاي راه آهن برگزار شد افزود: وجود همكاران جوان بسيجي در اين جمع يادآوردوران سراسرحماسه دفاع مقدس است كه در آن زمان جوانان براي پيشرفت، اسقلال و ماندگاري كشور تمام تلاش خود را كردند و تمام موانع پيش روي نظام را با تقديم جان خود كنار زدند.
وي با اشاره به اينكه بسياري از اين جوانان از نخبگان و دانشگاهيان كشور بودند تصريح كرد: شهيدان علم الهدي و جهان آرا از جمله اين جوانان بودند كه براي دفاع از نظام و كشور، دشمن را در مرزهاي خرمشهر زمينگير كردند.
فرمانده مركز مقاومت بسيج راه آهن با بيان اينكه جوانان امروز نيز ادامه دهنده و بخشي از فرهيختگان آن دوره هستند، اظهارداشت: اكنون بايستي براي پيشرفت كشور هر چه در توان داريد بگذاريد و موانع را از پيش روي خود برداريد.
عباس زاده با تاكيد بر جوانان كشور در دوران سازندگي و خدمت بايد فرماندهان و شهداي دوران دفاع مقدس را سرلوحه كار خود قرار دهند گفت: سربازان و مبارزان دوران خدمت و سازندگي جوانان هستند و مسئوليت بزرگي را به عهده دارند.
وي با يادآوري اينكه از قديم الايام بر پيشاني كاركنان راه آهن مهر سخت كوشي، تدين و تعهد خورده است، خاطر نشان كرد: سخت كوشي كساني كه عمري را در راه آهن سپري كردند معروف است و برندي براي راه آهن محسوب مي شود و جوانان نيز امروز بايستي در اين عرصه پا بگذارند.
مشاور مدير عامل در امور ايثارگران با تاكيد بر اينكه به استثناي نيروهاي مسلح و جهاد سازندگي دوران دفاع مقدس، راه آهن بين تمام دستگاه ها نقش ممتازي را در خدمت رساني داشته است، گفت: در دوران دفاع مقدس، قريب بيش از۳ ميليون رزمنده به وسيله راه آهن جابجا و پيكرهاي مقدس شهدا توسط كانتينرهاي يخچال دار راه آهن از جبهه ها به پشت جبهه منتقل مي شدند.
وي افزود: همچنين برخي از واگنها به واگنهاي آمبولانسي و اورژانسي مبدل شده و نقش اورژانس سيار را بازي مي كردند و بسياري از ادوات نظامي توسط قطار و راه آهن جابجا مي شدند.
به گفته عباس زاده در زمان جنگ حتي برخي از كارگاه هاي فني راه آهن تغيير كاربري داده بودند و به تعمير ادوات نظامي مي پرداختند و بسياري از سنگرهاي رزمندان با ريل و تراورس هاي راه آهن ساخته شده بود.
فرمانده مركز مقاومت بسيج راه آهن، خدمت رساني گسترده اين شركت دردوران دفاع مقدس را از افتخارات راه آهن دانست و اظهار داشت: راه آهن در طول دفاع مقدس ۲۴۸ شهيد، ۱۲۰۰ جانباز و ۲۰۹ آزاده به كشور تقديم كرده است و در طول اين دوران حدود ۷ هزار رزمنده از راه آهن، به غير كساني كه در قطار و در شرايط سخت آن دوران مشغول به خدمت گذاري بودند، عازم جبهه هاي نبرد شدند.
وي با بيان اينكه در آن شرايط جنگي لكوموتيوران، رئيس و مهماندار و متصديان قطار اجازه نمي دادند كه چرخ هاي قطارها از حركت بازايستد و ريل و راه آهن، كارايي، كاربري و نشاط خود را براي استفاده چند منظوره داشته باشد، تصريح كرد: در آن زمان هر لحظه امكان داشت اتفاقي براي اين افراد روي دهد چون قطار سيبلي متحرك بود.
عباس زاده با تاكيد بر اينكه اقدامات راه آهن در طول دفاع مقدس برندي براي اين شركت شده است، خاطر نشان كرد : به دنبال ثبت ملي اين برند هستيم و مذاكرات در اين باره با بنياد حفظ آثار دفاع مقدس درحال انجام است.
وي ازطراحي يادمان هاي دوران دفاع مقدس و فداكاري هاي رزمندگان در اين دوران خبر داد و گفت: اين يادمان ها كه تلفيقي از نمادهايي چون رزمنده، قطارو ريل و شهادت است، توسط آقاي رضايي طراح بين المللي طراحي مي شود و بعد از اتمام در تمام ايستگاه هاي راه آهن نصب خواهد شد.
مشاور مدير عامل در امور ايثارگران با يادآوري اين نكته كه غربي ها تلاش مي كنند تا افتخارات ايران، منتشر و جهاني نشود افزود: وقتي ۵۴ هواپيماي دشمن قريب به يك ساعت و نيم شهر انديمشك و بخصوص محدوده راه آهن اين شهر را بمباران و در نتيجه اين اقدام ۸۰۰ نفر از مردم اين شهر شهيد و صد

ها نفر جانباز و مجروح شدند، هيچيك از رسانه هاي غربي چنين خبري را منتشر نكردند و در جايي ثبت نشد .
وي بسيج بيست ميليوني مردم ايران را حركتي بي سابقه در دنيا دانست و تصريح كرد: در اربعين زنجيره انساني كه مردم به عشق امام حسين (ع) و خودجوش از مرزها تا حرم حضرت سيد الشهدا(ع) تشكيل مي دهند بيش از ۲۰ ميليون است و مطمئن باشيد كه اگر راههاي مواصلاتي ما و شهرهاي مرزي ايران و عراق ظرفيت مطلوبي را داشتند اين رقم به ۵۰ ميليون نفر هم مي رسيد، اما اين موضوع هيچگاه در رسانه هاي غربي منتشر نشد .
عباس زاده با اشاره به اينكه برخي از كشورها ۷ روز جنگيدند و براي آن تا سالها مانور تبليغاتي مي دهند و با ذره بين در تاريخ خود به دنبال افتخار مي گردند تصريح كرد: بايستي در كشور ما يادواره شهيد سراسر نشاط و انرژي باشد. وقتي صحبت از شهدا مي شود نظر ما توقف در سال هاي ۶۰ و ۶۱ نيست بلكه از آن ارواح مقدس براي حركتهاي رو و بالنده به جلو مدد مي گيريم.
وي با انتقاد از نبود صداقت ، شفافيت و ايثار در جامعه امروز ، به بيانات مقام معظم رهبري در جمع كارگزاران نظام مبني بر بازگشت به روحيات سالهاي ۶۰ و ۶۱ اشاره كرد و گفت: معني اين حرف نبود امكانات نيست بلكه معناي آن ديدن شايستگي و كارآمدي افراد ديگر بخصوص جوانان است.
فرمانده مركز مقاومت بسيج راه آهن با تاكيد بر اينكه همه موظف هستيم هويت اسلامي نظام را حفظ كنيم، افزود: ايجاد داعش دلايل بسياري از جمله ايجاد سرزمين سوخته ، نسل كشي مسلمان، فروش سلاح به كشورهاي منطقه، حضور طولاني مدت آمريكا در منطقه و تحت الشعاع قرار دادن موضوع اسرائيل و فلسطين دارد و دشمنان تلاش مي كنند قرائت جديدي از اسلام به وجود آوردند كه چهره اي خشن و بي منطق است.
وي تاكيد كرد: در نظام اسلامي هر كارگزاري در هر پست و مقامي اگر به اسم اسلام كار مردم را راه نياندازد و تكريم و در نهايت مردم را به اسلام بدبين كند، در سطح نازلي تفكر تكفيري و داعشي دارد.
عباس زاده در پايان از جوانان حاضر در جلسه خواست تا ارتباط خود را با پايگاه بسيج حفظ كننند و علاقه مندي ها، توانمندي ها و تلاشهاي خود را در زمينه هاي علمي و فرهنگي با سياست ها و ماموريت هاي كلان راه آهن هماهنگ كنند.
تشكر از اهتمام بسيج راه آهن براي آشنايي نسل جوان با مسائل منطقه
دراين جلسه ناصر شعباني استاد دانشگاه امام حسين (ع) نيز ضمن تشريح شرايط كشور و اوضاع حساس منطقه از اهتمام بسيج راه آهن براي آشنايي نسل جوان اين شركت با اهداف مقدس نظام تشكر كرد.
همچنين دكتر نعمت حسني عضو هيات علمي دانشگاه شهيد بهشتي و صاحب كرسي در دانشگاه كوبه ژاپن نيز در اين جلسه نيز ضمن تشريح جايگاه و خاستگاه شيعه در جهان اسلام در اين جلسه به بازگويي اهداف قيام امام حسين (ع) پرداخت.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=5037

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.