• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

جزئیات ‌اعتبار ۶۲میلیون دلاری جمهوری آذربایجان در خط‌آهن آستارا/ رشت-آستارا را قرارگاه می‌سازد

  • کد خبر : 20073
  • ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
جزئیات ‌اعتبار ۶۲میلیون دلاری جمهوری آذربایجان در خط‌آهن آستارا/ رشت-آستارا را قرارگاه می‌سازد
رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با بیان اینکه قرارگاه خاتم خط‌آهن رشت-آستارا را می‌سازد، گفت: جمهوری آذربایجان برای‌ ترمینال خط آستارا -آستارا 62 میلیون دلار در نظر گرفت که 20 میلیون دلار یعنی معادل یک‌سوم آن آمده است.
0
(0)

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان خبرداد؛
جزئیات ‌اعتبار ۶۲ میلیون دلاری جمهوری آذربایجان در خط‌آهن آستارا / رشت-آستارا را قرارگاه می‌سازد

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با بیان اینکه قرارگاه خاتم خط‌آهن رشت-آستارا را می‌سازد، گفت: جمهوری آذربایجان برای‌ ترمینال خط آستارا -آستارا ۶۲ میلیون دلار در نظر گرفت که ۲۰ میلیون دلار یعنی معادل یک‌سوم آن آمده است.

ولی داداشی در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره راه‌آهن آستارا ایران – آستارا آذربایجان‌ و پیگیری‌های انجام شده در این‌باره‌ اظهار داشت: قرارداد این پروژه ریلی در زمان آقای واعظی که رئیس کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان بود، به امضا رسیده است.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی افزود: در این پروژه‌‌ بین المللی‌ ۶۲ میلیون دلار اعتبار از طرف کشور جمهوری آذربایجان دریافت شده است.

وی تأکید کرد: با بهره‌برداری رسمی از راه‌آهن بین‌المللی آستارا-آستارا، اشتغال‌زایی برای حدود ‌یک‌هزار نفر‌ انجام می‌شود.

داداشی ادامه داد: همان‌گونه که گفته شد، رقم ‌سرمایه‌گذار خارجی این پروژه که‌ جمهوری آذربایجان است، برای‌ ترمینال خط آستارای ایران به آستارای آذربایجان ۶۲ میلیون دلار بود که ۲۰ میلیون دلار یعنی معادل یک‌سوم آن آمده است و دو‌سوم آن هم مانده است که در حال ادامه و تکمیل است.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در ارتباط با زیرساخت‌ها و خط‌‌آهن کارهای محدود اما مورد قبولی در پروژه انجام شده است، ادامه داد: انبارها و انبارهای تخصصی‌‌ نظیر انبار غلات، انبار قیر و انبار نفت هم جزو دو‌سوم باقی‌مانده سرمایه‌گذاری است که در آنجا سرمایه‌گذاری صورت خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: پیش از این پروژه خط‌آهن آستارا-آستارا با مشکلاتی مواجه شده و‌ هشت ماه ۸ تعطیل ‌بود، اما بالأخره وزیر راه و شهرسازی و رئیس مجلس، کمک کردند مشکلات این پروژه رفع شد و پروژه به زودی‌ جان دوباره می‌گیرد.

* قرارگاه خاتم خط‌آهن ر‌شت-آستارا را می‌سازد

داداشی همچنین درباره‌ خط‌آهن رشت تا آستارا اظهار داشت: درباره خط‌آهن رشت-آستارا توافق‌نامه‌ای بین شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور و قرارگاه سازندگی خاتم الأنبیا صورت گرفته است، ضمن آنکه سرمایه‌گذار خارجی پروژه هم جمهوری آذربایجان است که اعلام کرده است ۵۰۰ میلیون دلار در این خط سرمایه‌گذاری می‌کند.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرای پروژه بر عهده قرارگاه خاتم است، اضافه کرد: فعلاً هیچ بخشی از این مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار نیامده است اما اگر کار آغاز شود، آن پول هم می‌آید.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=20073

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.