شما اینجا هستید
اخبار نواحی » خط ‌دوم ریلی بندرامام – اندیمشک تا دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد

معاون زیربنایی راه‌آهن کشور:

خط ‌دوم ریلی بندرامام – اندیمشک تا دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد

معاون زیربنایی راه‌آهن کشور گفت: خط دوم ریلی بندر امام خمینی (ره) به اندیمشک تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مازیار یزدانی در گفتگو با ایسنا – منطقه خوزستان، اظهار کرد: به جرات می‌توان گفت بیشترین حجم پروژه‌های عمرانی به نسبت بقیه مناطق ۱۹ گانه راه‌آهن در استان خوزستان در حال انجام است. پروژه‌هایی که از آن‌ها می‌توان به خط دوم اهواز به اندیمشک، اهواز به سربندر، سربندر به خرمشهر و شلمچه به خرمشهر اشاره کرد .

وی افزود: بخش عظیم میان دشت تا سربندر در سال‌های قبل مورد بهره‌برداری قرار گرفته بود و در ادامه مسیر یعنی اندیمشک به اهواز ۹۵ درصد پیشرفت زیرسازی داریم. همچنین مسیر حد فاصل نظامی به میاندشت به طول ۳۷ کیلومتر پیشرفت ۸۵ درصدی دارد.

یزدانی تصریح کرد: مسیر اهواز به بندر امام نیز ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و دو  مسیر جدید حد فاصل سربندر به خرمشهر را به دلیل دو ظرفیت مهم فولاد شادگان و منطقه آزاد اروند در دستور کار داریم.
وی خاطرنشان کرد: تکمیل همزمان پروژه‌ها برای استفاده حداکثری یکی از برنامه‌های راه‌آهن است از همین رو به دنبال آن هستیم تا مسیر بندر امام به اندیمشک سریع تکمیل شود و این پروژه تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری می رسد.
یزدانی در خصوص اتصال به شبکه ریلی عراق نیز اظهار کرد: ساخت پل بصره و حدود ۳۳ کیلومتر ریل در کشور‌ عراق نیز از جمله پروژه‌های در دست اجرا است. طبق توافقات قرار بر این بود که ساخت پل توسط ایران و مسیر ریلی ۳۲ کیلومتری توسط طرف عراقی ساخته شود.
معاون زیربنایی راه‌آهن  کشور گفت: به دلیل محدودیت‌های مالی عراق قرار شد با تعهد طرف عراقی از طریق ایران به صورت فاینانس ساخته شود.
وی ادامه داد: برای اتصال مسجدسلیمان به خط ریلی و مسیر مسجدسلیمان به اهواز در حال طراحی نقشه هستیم.
یزدانی با اشاره به این که مسیر ریلی اهواز به اصفهان بزرگترین پروژه ریلی کشور است، تصریح کرد: با چند سرمایه گذار خارجی مذاکره شده و تاکنون پنج شرکت چینی اعلام آمادگی کرده‌اند.
وی به پروژه بندر خشک اندیمشک اشاره و خاطرنشان کرد: توسط مسئولان استانی زمین در اختیار راه‌آهن قرار گرفته و تسطیح و آماده سازی و اقدامات اجرایی آن آغاز شده است.
یزدانی درخصوص میزان تاثیر تحریم‌ها بر روند اجرای پروژه ها گفت: تنها قطعه خارجی که در اجرای پروژه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد ریل است که خوشبختانه به تازگی شرکت ذوب آهن شروع به تولید ریل داخلی کرده است که با ادامه این روند مشکلی در ایجاد زیربنا نداریم و در سیستم‌های سیگنالی خودکفا هستیم.
وی در ادامه بیان کرد: به دلیل پیگیری استانداری خوزستان برای نخستین بار در اهواز طرح تی او دی درحال انجام است که با پیاده سازی آن فرایند اقتصادی شهر توسط شبکه ریلی تغییر می کند.

اخبار راه آهن ایران | ریل نیوز