• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

رشد چشمگیر حمل ریلی کالا در بزرگترین بندر شمال کشور

  • کد خبر : 30392
  • ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸
رشد چشمگیر حمل ریلی کالا در بزرگترین بندر شمال کشور
حمل ریلی کالا در بندر امیرآباد از آغاز امسال تاکنون ۸۸ درصد رشد داشته است.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،محمدعلی اصل سعیدی‌پور مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد  گفت: ۴۳ هزار و ۳۵۸ تن کالا از آغاز امسال تاکنون به صورت حمل ریلی در بندر امیرآباد جابه‌جا شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، رشد ۸۸ درصدی را نشان می‌دهد.

او با بیان اینکه از اولویت‌های استراتژیک در بندر امیرآباد توسعه حمل و نقل ریلی از بندر و افزایش سهم حمل و نقل ریلی از کل تراکنش‌های عملیاتی بندر می‌باشد، افزود: برنامه‌های عملیاتی بندر به گونه‌ای طراحی شده است که در آینده‌ای نه چندان دور شاهد تحولات بزرگی در حمل و نقل ریلی در بندر خواهیم بود.

سعیدی‌پور با اشاره به اینکه ۳ درصد از میزان کل حمل و نقل در بندر امیرآباد را حمل ریلی به خود اختصاص داده است، گفت: سیمان، ذرت و انواع نمک از عمده کالا‌هایی بوده که توسط ۸۱۳ دستگاه واگن به صورت حمل ریلی در این بندر جابجا شد.

مدیرکل بندرامیرآباد درپایان به برنامه‌های عملیاتی از جمله ساخت و بهره برداری از اسکله رو – رو ریلی، طراحی و جذب اپراتور عملیات ریلی، طراحی و بازنگری تعرفه‌های حمل و نقل ریلی، تربیت و آموزش نیرو‌های متخصص در زمینه عملیات ریلی و لجستیک بندری، ترغیب سرمایه گذاران به توسعه زیر ساخت ریلی در درون محوطه‌های عملیاتی اشاره کرد.

بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد تنها بندر متصل به شبکه راه آهن سراسری در شمال کشور است که با دارا بودن ۲۵ کیلومتر شبکه ریلی داخلی از سهم بی بدیلی در واردات، صادرات و ترانزیت کالا در منطقه برخوردار می‌باشد و با بهره برداری از تنها اسکله رو – رو ریلی کشور در این بندر در آینده نزدیک، ترانزیت کالا از این بندر به کشور‌های CIS عراق و افغانستان افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=30392

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.