• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

ریل پروژه میانه اردبیل تأمین شد/ احداث چابهار-زاهدان با ریل ملی

  • کد خبر : 23802
  • ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
ریل پروژه میانه اردبیل تأمین شد/ احداث چابهار-زاهدان با ریل ملی
معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از امضای قرارداد خرید ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن ریل ملی با تولیدکننده داخلی برای احداث راه آهن میانه-اردبیل خبر داد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از مهر ، عباس خطیبی درباره خرید ریل از تولیدکننده داخل اظهار داشت: اخیراً تفاهم نامه‌ای با ذوب آهن به امضا رسانده‌ایم که در آن خرید ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن ریل از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور برای استفاده در پروژه‌های زیرساختی ریلی مورد تأکید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این تفاهمنامه به زودی به قرارداد تبدیل شده و مراحل اداری و حقوقی آن تقریباً به انتها رسیده است. این ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن ریل برای پروژه راه آهن میانه – اردبیل مورد استفاده شرکت ساخت و توسعه خواهد بود. ضمن اینکه فعلاً بخشی از ریل را به صورت امانی از شرکت تولیدکننده دریافت کرده ایم.

معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور یادآور شد: این قرارداد در راستای تأکید دولت و نظام مبنی بر استفاده از توان تولید داخل به جای خرید حارجی است. از همین رو بر تولیدات ریل ذوب آهن متمرکز شده ایم که اتفاقاً نتایج بهتری هم دریافت کرده ایم و در چند پروژه از محصولات ریل ملی بهره برده ایم.

خرید یکجای ۵۰ هزار تن ریل از تولیدکننده داخلی برای چند پروژه ریلی

خطیبی با اشاره به تولید ریل با کیفیت مناسب UIC۶۰ استاندارد ۶۰E۱ در ذوب آهن گفت: قرار است در سبد بزرگ‌تری حتی در حد ۵۰ هزار تن به صورت ترک تشریفات برای چند طرح ریلی، از محصولات ریل تولید داخل استفاده کنیم که دیگر نیازی به امضای قراردادهای جداگانه برای هر پروژه نباشد؛ این اتفاق در وزارت راه و شهرسازی نهایی شد و برای اخذ مجوزهای لازم، آن را به سازمان برنامه و بودجه ارسال کرده ایم. پیگیریم تا با اخذ مصوبات، قرارداد خرید ۵۰ هزار تن ریل با ذوب آهن را به امضا برسانیم که معادل مصرف حدود یک سال و نیم از فعالیت‌های زیرساخت ریلی شرکت ساخت و توسعه است.

خط آهن چابهار-زاهدان / ‬خرید ریل پروژه از تولیدکننده داخلی

وی درباره راه آهن چابهار – زاهدان تصریح کرد: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی پروژه ۴۲ درصد بوده و قرار است مابقی ریل مورد نیاز را از ذوب آهن تأمین کنیم؛ مذاکرات را انجام داده‌ایم.

معاون شرکت ساخت ادامه داد: ظرف چند روز آینده بخشی از نقدینگی به قرارگاه خاتم تحویل می‌شود که از محل صندوق توسعه ملی است در حال حاضر قسط اول از مبلغ ۳۰۰ میلیون دلاری که با مجوز رهبر معظم انقلاب از محل صندوق توسعه به پروژه چابهار – زاهدان تخصیص یافت، به وزارت راه و شهرسازی پرداخت شده است. قرارداد خرید ریل را هم به زودی از همین محل با ذوب آهن به امضا می‌رسانیم.

آخرین وضعیت قطار سریع السیر تهران-اصفهان / ‬چین قسط دوم فاینانس را فعال کرد

وی درباره قطار سریع السیر تهران – قم – اصفهان گفت: این پروژه متوقف نیست وضعیت آن از قبل خیلی بهتر است ولی ازآنجایی که این پروژه یک مگاپروژه بوده و با سایر طرح‌های ریلی دیگر متفاوت است، روند رو به رشد آن کمی کندتر است. اما قول می‌دهم روز به روز فعالیت این پروژه افزایش یابد.

خطیبی تأکید کرد: چینی‌ها نه تنها قسط اول ال سی (گشایش اعتبارات اسنادی) را برگشت نزده اند، بلکه در حال رایزنی هستیم تا قسط دوم را هم به مبلغ ۹.۶ میلیارد یوآن فعال کنیم. برخی هزینه‌های اقدامات اداری و حقوقی مانند هزینه سایناشور و فاینانس آن باقی مانده که باید تأمین کنیم از همین رو گره‌هایی باقی مانده که باید مشکلات تحریم‌ها را نیز به آن اضافه کرد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=23802

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.