• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

شرایط فنی سیر واگن‌های ایرانی در شبکه ریلی ترکمنستان

  • کد خبر : 10128
  • ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵
شرایط فنی سیر واگن‌های ایرانی در شبکه ریلی ترکمنستان

0 (0) شرایط فنی سیر واگن‌های ایرانی در شبکه ریلی ترکمنستان در جلسه کمیسیون مرزی راه‌آهن ایران و ترکمنستان مقرر شد که واگن‌های قابل سیر با مالکیت جمهوری اسلامی ایران برای کمک به حمل‌ونقل بین‌المللی به‌ویژه در بخش ترانزیت و صادرات در شبکه ریلی راه‌آهن ترکمنستان سیر کنند. تین‌نیوز |  با انجام عملیات بازسازی، تعمیر، […]

0
(0)

شرایط فنی سیر واگن‌های ایرانی در شبکه ریلی ترکمنستان

در جلسه کمیسیون مرزی راه‌آهن ایران و ترکمنستان مقرر شد که واگن‌های قابل سیر با مالکیت جمهوری اسلامی ایران برای کمک به حمل‌ونقل بین‌المللی به‌ویژه در بخش ترانزیت و صادرات در شبکه ریلی راه‌آهن ترکمنستان سیر کنند.

تین‌نیوز | 

با انجام عملیات بازسازی، تعمیر، تامین و سرویس چرخ و محورهای 150 دستگاه بوژی کاملا عریض در سایت تعویض بوژی ایستگاه راه‌آهن سرخس ظرف مدت دو ماه، شرایط فنی سیر واگن‌های با قابلیت سیر با مالکیت جمهوری اسلامی ایران در راه‌آهن‌های آسیای میانه، تهیه و آماده سرویس‌دهی در مسیر ریلی ترکمنستان شد.

ضیایی مهر1

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مدیرکل راه‌آهن خراسان با بیان این مطلب گفت: طی جلسه کمیسیون مرزی راه‌آهن ایران و ترکمنستان که با حضور مدیران ذی‌ربط برگزار شد موافقت شد تا واگن‌های قابلیت سیر با مالکیت جمهوری اسلامی ایران در شبکه ریلی راه‌آهن ترکمنستان برای کمک به حمل‌ونقل بین‌المللی به‌ویژه در بخش ترانزیت و صادرات سیر کنند.

محمدهادی ضیایی‌مهر اضافه کرد: هم‌چنین مقرر شد تا هر دو کشور نسبت به تامین بوژی‌های عریض موردنیاز، جهت سیر 300‌دستگاه واگن لبه‌بلند راه‌آهن ایران در شبکه ریلی کشور ترکمنستان اقدام کنند.

ضیایی‌مهر تاکید کرد: قابل‌ذکر است که با توجه به این‌که خطوط ریلی راه‌آهن‌های آسیای میانه از جمله راه‌آهن ترکمنستان دارای عرض خط بیش‌تری نسبت به راه‌آهن ایران است، برای سیر واگن‌های ایرانی باید بوژی عریض (مجموعه چرخ و محور و آلات ناقله) تهیه و پس از تعویض بوژی آن‌ها آماده سیر در شبکه ریلی راه‌آهن ترکمنستان شود.

مدیرکل راه‌آهن خراسان افزود: محمولات گوگرد بارگیری شده در کشور ترکمنستان تاکنون فقط با واگن‌های متعلق به کشورهای CIS انجام می‌گرفت و از خاک ایران به مقصد بندرعباس ترانزیت می‌شد که با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده امکان استفاده از واگن‌های لبه‌بلند ایرانی نیز بدین منظور مهیا شد که به دلیل عریض بودن خط آهن ترکمنستان باید واگن‌های مذکور قبل از ورود به بوژی عریض مجهز شوند.

ضیایی‌مهر تصریح کرد: استفاده از واگن‌های ایرانی برای ترانزیت کالا باعث شده تا ضمن کاهش تشریفات مبادله، حق استفاده واگن نیز به نفع راه‌آهن ایران تمام شود و این اقدام، گامی مهم در راستای افزایش حمل‌ونقل بین‌الملل به‌ویژه در بخش ترانزیت و درآمد راه‌آهن و شرکت‌های مالک واگن داخلی به شمار می‌رود.

او ادامه داد: همچنین با توسعه ورود واگن‌های ایرانی به کشور ترکمنستان و سایر کشورهای CIS امکان صادرات داخلی و انتقال سایر بارهای تجاری و ترانزیتی از مسیر کشورمان فراهم خواهد آمد که باعث افزایش درآمد و پویایی برای راه‌آهن و شرکت‌های مالک واگن خواهد شد.

گفتنی است بوژی واگن‌های مدل روسی با انجام تغییراتی در مکانیزم اهرم‌بندی، قابلیت نصب چرخ و محور با اندازه عریض را دارند که با این اقدام، واگن‌ها قابلیت سیر در خطوط عریض و نرمال را خواهند داشت.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=10128

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.