• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

عملیات اجرایی ایستگاه راه‌آهن خاوران تبریز آغاز شد

  • کد خبر : 23669
  • ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸
عملیات اجرایی ایستگاه راه‌آهن خاوران تبریز آغاز شد
با حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، استاندار آذربایجان شرقی و مدیرعامل ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، عملیات اجرایی ایستگاه راه‌آهن خاوران تبریز دیروز آغاز شد.
0
(0)

به گزارش‌نیوز به نقل از کیهان، معاون وزارت راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در مراسم فوق گفت: ایستگاه راه‌آهن خاوران با الهام از فرش تبریز طراحی شده و نمای ایستگاه بصورت دار قالی خواهد بود و ورودی آن نیز با ایده کتاب و دیوان شعر از جنس سنگ بنا می‌شود. خیرالله خادمی دلیل این امر را انتخاب تبریز از سوی سازمان جهانی صنایع دستی به عنوان شهر جهانی بافت‌فرش اعلام کرد و افزود: برای این پروژه ۶۴۶ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است. خادمی تصریح ساخت: ترمینال مسافری ایستگاه خاوران تبریز در بیش‌از ۳ هزار متر مربع احداث می‌شود. معاون وزارت راه و شهرسازی گفت: این طرح در راستای وصل تبریز از مسیر میان‌بر به شبکه ریلی کشور اجرا می‌شود.
۳ کریدور از ۵ کریدور مهم اتصال منطقه آسیا به اروپا، از ایران عبور می‌کند و راه‌آهن میانه- تبریز یکی از بخش‌های مهم آن است. خادمی سپس با اشاره به در حال اجرا بودن ۴ آزادراه بزرگ در آذربایجان شرقی گفت: با اتصال خط آهن به شرق تبریز (خاوران) فاصله ریلی تبریز- تهران ۱۱۴ کیلومتر و فاصله زمانی آن تا ۵ ساعت کاهش می‌یابد و در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز، تا پایان سال ۹۹ خط آهن به تبریز می‌رسد.
«محمدرضا پورمحمدی» استاندار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم به انتقاد از بی‌توجهی‌ها به پروژه‌ها پرداخته و گفت: مانع‌تراشی برای طرح‌های زیربنایی و تأخیر در اجرای این پروژه‌ها قابل قبول نیست و بدلیل عدم تکمیل زیربناهای ریلی و آزاد راهی نتوانسته‌ایم از مزیت ترانزیتی استان در روابط جهانی استفاده کنیم و بخشی از وزارت راه و شهرسازی و مدیران استان همراهی خوب با حرکت توسعه استان ندارند و تأمین مالی بزرگ راه تبریز- سهند از سوی وزارت راه، به بهانه‌های سطحی معطل مانده است. استاندار افزود: طرح‌ها به خاطر بوروکراسی اداری و عدم همراهی افراد نباید بلاتکلیف بمانند و اگر در زمان خود به پایان نرسند مانع‌تراشان را به مردم معرفی خواهم کرد.»

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=23669

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.