• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
0

قطار گردشگری وارد تربت حیدریه شد

  • کد خبر : 17560
  • ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۱
قطار گردشگری وارد تربت حیدریه شد

0 (0) همزمان با جشنواره ملی گردشگری سرخ و سفید : قطار گردشگری وارد تربت حیدریه شد تربت حیدریه – ایرنا- نخستین قطار گردشگری مسیر مشهد به تربت حیدریه عصر روز پنجشنبه به همراه ۱۲۰ مسافر و در میان استقبال مسئولان این شهرستان وارد ایستگاه راه آهن تربت حیدریه شد. مدیر کل راه آهن شرق […]

0
(0)

همزمان با جشنواره ملی گردشگری سرخ و سفید :

قطار گردشگری وارد تربت حیدریه شد

تربت حیدریه – ایرنا- نخستین قطار گردشگری مسیر مشهد به تربت حیدریه عصر روز پنجشنبه به همراه ۱۲۰ مسافر و در میان استقبال مسئولان این شهرستان وارد ایستگاه راه آهن تربت حیدریه شد.

مدیر کل راه آهن شرق در مراسم استقبال از مسافران این قطار که با حضور جمعی از مسولین استانی و در سالن ایستگاه راه آهن تربت حیدریه برگزار شد، قطار گردشگری را وسیله ای جذاب برای لذت بردن از مسیرهای قطاری زیبا عنوان نمود و گفت: هدف از راه اندازی قطارهای گردشگری بهبود وضعیت و تسهیل سفر برای گردشگران داخلی و خارجی است که تمایل به سفر در مسیرهایی را دارند که راه آهن وجود دارد.

محمد رضا چنگانی افزود: در راه آهن شرق نیز در راستای سیاست های راه آهن ج.ا.ا مبنی بر ارائه شایسته ترین خدمات به مردم و مسافران و توسعه صنعت گردشگری بویژه گردشگری ریلی اقدام به راه اندازی قطارهای گردشگری نمودیم که سال گذشته نخستین قطار گردشگری در مسیر مشهد – خواف راه اندازی شد و امروز نیز با همکاری میراث فرهنگی شاهد راه اندازی نخستین قطار گردشگری مشهد-تربت حیدریه با حضور تعداد ۱۱۰ نفر از مدیران تورهای گردشگری و بمنظور معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان تربت حیدریه و شرکت در اولین جشنواره ملی گردشگری سرخ و سفید بودیم و امیدواریم با راه اندازی این قطارها در سال رونق تولید شاهد توسعه صنعت گردشگری و رونق اقتصادی منطقه که پتانسیلهای فراوانی در این زمینه دارد باشیم.

دبیر جشنواره ملی “سفید و سرخ” که به همراه جمعی از مدیران به استقبال این گردشگران آمده بود به خبرنگار ایرنا گفت: مسافران قطار شامل هنرمندان و دست اندرکاران صنعت ابریشم و عقیق کشور هستند.
علی شهرزاده افزود: علاوه بر این افراد رئیس سازمان ملی فرش ایران، چهار مدیرکل استانی و چند گروه مردم نهاد در حوزه عقیق و ابریشم نیز در بین مسافران قطار به چشم می خورند.
وی ادامه داد: این گردشگران برای شرکت در نخستین جشنواره ملی فرهنگی و گردشگری “سفید و سرخ” که از امروز آغاز و تا فردا ادامه دارد وارد تربت حیدریه شده اند.

جشنواره فرهنگی، گردشگری”سفید و سرخ” با هدف معرفی دو محصول مهم شهرستان تربت حیدریه یعنی ابریشم (طلای سفید) و عقیق (طلای سرخ) شهر بایگ تربت حیدریه و با حضور گردشگران، اهالی فرهنگ و نیز فعالان حوزه اقتصادی ابریشم و معدن برگزار می‌شود.

از ابتدای سال جاری تاکنون پنج قطار گردشگری شامل چهار قطار درون استانی و یک قطار برون استانی وارد نیشابور شده است و بعد از مسیرهای مشهد – نیشابور و مشهد – سرخس، تربت حیدریه سومین مسیر قطار گردشگری در سطح استان خراسان رضوی است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=17560

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.