شما اینجا هستید
اخبار عمومی » هدف‌گذاری راه‌آهن برای افزایش حجم بار

مجتبی بهاروند ادامه داد: انتظار می‌رود راه‌آهن در حوزه بنادر جنوبی ایران‌، مسیرهای ارتباطی با افغانستان و آسیای میانه فعال‌تر بوده و حجم بیشتری از بارهای ترانزیتی را در این مسیر انتقال دهد. رییس کمیسیون حمل و نقل، لجستیک و گمرک اتاق بازرگانی اظهار کرد: ایران به لحاظ جغرافیایی در مسیر ‌شاهراه ترانزیتی آسیا، آسیای جنوب شرقی و آسیای میانه قرار دارد، اما به‌طور مطلوب از این موقعیت به خوبی استفاده نشده است. بهاروند ‌تاکید کرد: اگر از وضعیت جغرافیایی و شرایط ایران به درستی استفاده شود، می‌توان میزان ترانزیت کالا را به ده‌ها برابر افزایش داد و درآمد ارزی خوبی را نصیب کشور کرد. او تصریح کرد: باید در نظر داشته باشیم که اگر امنیت و ثبات در کشورهای افغانستان و پاکستان حاصل می‌شد، کالای ترانزیتی که در حال حاضر جابه‌جا می‌کنیم‌ را نیز از دست می‌دادیم. بهاروند با اشاره به اینکه ایران در گذشته در حوزه ریلی آسیای میانه حرف اول را می‌زد، بیان کرد: به عنوان مثال در گذشته اغلب بارهای ریلی کشور ترکمنستان توسط ایران حمل و نقل می‌شد، اما وجود عوامل مختلف و تغییر سیاست‌گذاری دولت‌ها این بازار را از دست دادیم. رییس کمیسیون حمل و نقل، لجستیک و گمرک اتاق بازرگانی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۰درصد از کالاهای ترانزیتی از مرز افغانستان و آسیای میانه از طریق جاده منتقل می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر تجار بیشتر برای حمل کالاهای حجیم و فاسد‌نشدنی که عجله‌یی برای حمل آن وجود ندارد، از حمل و نقل ریلی استفاده می‌کنند.

اخبار راه آهن ایران | ریل نیوز