• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

همکاری‌های ایران و نخجوان در بخش حمل و نقل ریلی بررسی شد

  • کد خبر : 31520
  • ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۶:۴۶
همکاری‌های ایران و نخجوان در بخش حمل و نقل ریلی بررسی شد
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران «سید احمد حسینی» و رییس راه آهن جمهوری خود مختار نخجوان «ماهر علی‌اف» در نشستی همکاری‌های دو جانبه در بخش حمل و نقل ریلی را بررسی کردند.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نخجوان، رییس راه آهن جمهوری خود مختار نخجوان امروز (چهارشنبه) در این دیدار با اشاره به فرصت‌های ایجاد شده در منطقه پس از پایان جنگ قره‌باغ از جمله در بخش راه‌های ارتباطی بین المللی ابراز اطمینان کرد که اتفاقات رخ داده به نفع همه کشورهای منطقه از جمله جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران است.

علی‌اف با تاکید بر این که با راه اندازی مسیرهای در حال تکمیل در منطقه، حجم حمل و نقل ترانزیتی از طریق خاک ایران نیز افزایش خواهد یافت، افزود: بر همین اساس، قطارهای کشورهای منطقه از جمله روسیه، جمهوری آذربایجان و قفقاز از طریق ایران به بندرعباس و خلیج فارس متصل خواهند شد.

وی در بخشی از سخنان خود به جنگ اخیر قره‌باغ و آزاد سازی اراضی مورد مخاصمه جمهوری آذربایجان و ارمنستان اشاره کرد و گفت: دوستان جمهوری آذربایجان در این دوره سخت خیلی کم اما خوب و وفادار بودند و جمهوری اسلامی ایران از جمله این کشورهای دوست بود.

رییس راه آهن جمهوری خودمختار نخجوان همچنین از موضع گیری‌های جمهوری اسلامی ایران در حل مناقشه قره باغ و حمایت از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان قدردانی کرد.

در این دیدار همچنین بر ضرورت همکاری نزدیک و تبادل نظرات و دیدگاه‌ها در جهت پیشبرد شرایط بوجود آمده در منطقه از جمله در حوزه حمل و نقل تاکید شد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=31520

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.