شما اینجا هستید
اخبار نواحی » ٧٨٠٠ میلیارد ریال براى اجراى راه آهن کرمانشاه هزینه شد

راه آهن کرمانشاه بعد از ورود به مرکز استان به سرپل ذهاب متصل می‌شود و از آنجا هم تا مرز خسروی ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش تین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید رئیس سازمان برنامه و بودجه از طرح راه آهن کرمانشاه در جمع خبرنگاران افزود: راه آهن کرمانشاه یکی از طرح‌های با اهمیت و مهم ریلی کشور و از میان پنج طرح ریلی در حال ساخت در کشور جزو مهمترین آن‌ها است.

وی با بیان اینکه این طرح بعد از رسیدن به کرمانشاه ادامه می‌یابد، گفت: راه آهن کرمانشاه بعد از ورود به مرکز استان به سرپل ذهاب متصل می‌شود و از آنجا هم تا مرز خسروی ادامه پیدا می‌کند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور با بیان اینکه این طرح در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد، افزود: یک سری کار‌های جزئی در مسر باقی مانده که در روز‌های آینده برطرف می‌شود و راه آهن در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

خادمی با بیان اینکه قطار از ایستگاه فیروزان به کرمانشاه می‌آید، طول این مسیر را ۱۱۰ کیلومتر اعلام کرد.

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت هم پس از بازدید از طرح راه آهن کرمانشاه در جمع خبرنگاران گفت: این طرح دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد و از آقای رئیس جمهور هم برای افتتاح دعوت می‌کنیم.

براساس گزارش ایرنا، مطالعات طرح راه آهن کرمانشاه از سال ۶۹ شروع شد، اما ۱۱ سال بعد از آن یعنی در سال ۱۳۸۰ مرحله اجرای این طرح آغاز گردید و در طول یک دهه یعنی تا سال ۱۳۹۰ راه آهن از اراک به ملایر رسید یعنی هر سال ۹ کیلومتر و در مجموع ۹۰ کیلومتر از این خط اجرا شد تا به تدریج وارد غرب کشور و شهر کرمانشاه شود.

اخبار راه آهن ایران | ریل نیوز