• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

پرداخت 80 میلیارد تومان از محل فاینانس داخلی راه آهن میانه-اردبیل

  • کد خبر : 10217
  • ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹
پرداخت 80 میلیارد تومان از محل فاینانس داخلی راه آهن میانه-اردبیل

0 (0) معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: با پرداخت 80 میلیارد تومان اعتبار از رقم کلی 750 میلیارد تومان فاینانس داخلی اختصاص داده شده به راه‌آهن میانه- اردبیل، روند احداث این خط ریلی سرعت می‌گیرد. به گزارش پایگاه خبری ریل نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای […]

0
(0)

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: با پرداخت 80 میلیارد تومان اعتبار از رقم کلی 750 میلیارد تومان فاینانس داخلی اختصاص داده شده به راه‌آهن میانه- اردبیل، روند احداث این خط ریلی سرعت می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری ریل نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، روز گذشته اولین جلسه تصمیم گیری در خصوص توزیع اعتبار 80 میلیارد تومانی از محل فاینانس داخلی راه‌آهن میانه –اردبیل با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، نماینده مردم استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی، مدیران، پیمانکاران و مشاوران این پروژه برگزار شد و تصمیماتی در خصوص نحوه توزیع اعتبار تخصیص یافته به قطعات مختلف این پروژه اتخاذ شد.
خیراله خادمی در رابطه با این جلسه گفت:‌ استفاده از تسهیلات مالی داخلی به منظور تامین بخشی از نیاز مالی راه‌آهن میانه- اردبیل در چارچوب آیین‌نامه اجرایی “ماده واحده قانون اصلاح ماده 56 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت” در خرداد ماه سالجاری صورت گرفت و بانک ملی به عنوان فاینانسور این پروژه انتخاب شد.
وی رقم فاینانس را 750 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: مقرر شد این رقم طی سه سال و هر ساله 250 میلیارد تومان به پروژه اختصاص یابد که در حال حاضر 80 میلیارد تومان از تخصیص امسال انجام شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی اولویت‌بندی را شرط اصلی برای سرعت بخشیدن به روند اجرای عملیات دانست و گفت:‌ با اولویت‌‌بندی عملیات اجرایی در قطعات مختلف، نقاط بحرانی شناسایی می‌شود و تمرکز بیشتری برای رفع این نقاط انجام می‌گیرد.
خادمی تاکید کرد: شناخت مسائل فنی، یافتن راهکارهای مواجه با مشکلات احتمالی و بررسی مجدد نقشه‌ها و مطالعات از عواملی است که در بهینه کردن پروژه بسیار موثر است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با اشاره به کوهستانی بودن مسیر، حجم عملیات اجرایی این خط ریلی را بسیار گسترده اعلام کرد و اظهار داشت: به منظور تکمیل راه‌آهن میانه- اردبیل حدود 35 هزار تن مصالح فلزی همچون آهن آلات، میلگرد و کابل، حدود 220 هزار تن سیمان و… مورد نیاز است.
وی کوهستانی بودن منطقه را از عوامل طولانی شدن پروژه عنوان و اضافه کرد:‌ در این خط ریلی بیش از 62 دستگاه تونل به طول 23 هزار و 810 متر، 4 کیلومتر پل دره ای بزرگ ، 3 کیلومتر پل آبرو و 10 دستگاه گالری به طول حدود 4 کیلومتر اجرا می‌شود.
معاون وزیر راه وشهرسازی همچنین در خصوص نحوه تخصیص این اعتبار توضیح داد و گفت: بخشی از این اعتبار صرف خرید مصالح مورد نیاز پروژه می‌شود و با در نظر گرفتن 120 میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران و مشاوران، بخشی نیز برای پرداخت مطالبات هزینه خواهد شد.
خادمی پیشرفت فیزیکی زیرسازی را 69 درصد اعلام کرد و ادامه داد:‌ تاکنون 80 درصد از عملیات خاکی انجام شده و حدود 12 کیلومتر از لاینینگ تونل‌ها باقی مانده است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=10217

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.