شما اینجا هستید
اخبار عمومی » گردهمایی روسای گروه های بازرگانی مناطق راه آهن/ لزوم تلاش برای جذب بار و مسافر  

گردهمایی روسای گروه های بازرگانی مناطق راه آهن 

راه آهن آذربایجان | گردهمایی روسای گروههای بازرگانی مناطق راه آهن جمهوری اسلامی ایران در تاریخهای ۲۵ و ۲۶ مهرماه ۹۷ با حضور قائم مقام مدیرعامل راه آهن، روسای گروههای بازرگانی، معاونین بهره برداری و ناوگان و مدیران پایانه ها به میزبانی اداره کل راه آهن آذربایجان و دبیری اداره کل بازرگانی و بازاریابی راه آهن در شهر تبریز برگزار شد .
سید مرتضی علی احمدی مدیرکل بازرگانی و بازاریابی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در رابطه با اهداف برگزاری این گردهمایی گفت : گردهمایی روسای بازرگانی و بازاریابی با هدف ارزیابی و بررسی عملکرد و فعالیت‌های 6 ماهه اول سالجاری گروه های بازرگانی و بازاریابی راه آهن به منظور برنامه‌ریزی و اتخاذ تصمیمات لازم برای تبیین برنامه های آتی سال ۹7 اعلام کرد.

مدیرکل بازرگانی و بازاریابی راه آهن با بیان اینکه رویکرد کنونی راه آهن حرکت به سمت مشتری‌مداری است بیان داشت: حرکت به سوی رضایت مشتری و تقویت نگرش حوزه بازرگانی و بازاریابی با ایجاد پیوستگی و هم افزایی بیش از پیش ذی نفعان حمل و نقل ریلی از اولویت های راه آهن جمهوری اسلامی ایران است و داشتن ارتباط قوی و تنگاتنگ با شرکت‌های بازرگانی و بازاریابی و سازمان‌های مختلف در سطح ملی و استانی و معرفی قابلیت ها و ظرفیت های شبکه ریلی در سطح منطقه باید مد نظر برنامه های حوزه بازرگانی مناطق می باشد.
احمدی تصریح کرد: بهبود سرعت سیر قطار های باری ، راه اندازی قطارهای باری برنامه ای و اولویت در حمل؛ ارائه تخفیفاتی قابل توجه در تعرفه و همکاری با شرکت های حمل و نقلی، ارائه تسهیلات در پرداخت کرایه، ارائه تسهیلات گمرکی، تسهیل در مجوز استاندارد، مجوز تردد واگن های ایرانی در منطقه CIS، بهبود در فرایند تخلیه و بارگیری از جمله این اقدامات راه آهن در حرکت به سمت مشتری‌مداری است

لزوم تلاش برای جذب بار و مسافر
حسین عاشوری قائم مقام مدیر عامل و عضو هیئت مدیره راه آهن در گردهمايي روساي گروههاي بازرگاني مناطق راه آهن جمهوري اسلامي ايران بر لزوم تلاش بیش از پیش معاونین فنی در امور سیروحرکت و ناوگان نواحی راه آهن به جذب بار و مسافر تاکید کرد و افزود: معاونین فنی در امور سیر و حرکت نباید تمام انرژی خود را در امور سیر و حرکت صرف کنند وی اضافه کرد قبل از این که واگنی حرکت کند نیاز هست که باری و یا مسافری جذب شود و این موضوع نیازمند توجه جدی است چرا که حمل و نقل زمانی اهمیت پیدا می کند که باری موجود باشد و صاحب باری شناسایی شود.

حسین عاشوری در راستای تحرک بخشی به حمل و نقل داخلی و بین الملی به تفکیک بازرگانی و بازاریابی راه آهن در ساختار جدید راه آهن به دو بخش بازرگانی داخلی و بازرگانی بین المللی اشاره کرد و افزود 95 درصد حمل و نقل ریلی کالا در راه آهن در وضعیت فعلی بار های داخلی است واز سوی بازرگانی و بازاریابی انجام می پذیرد و 5درصد حمل و نقل بین المللی نیز برای راه آهن دارای اهمیت بالایی است
وی با اشاره به اهمیت و ارزش 5/2 برابری هرتن بار بین المللی نسبت به بار داخلی ، به لزوم ایجاد تشکیلاتی در ساختار جدید راه آهن جهت انجام امور لجستیک راه آهن تاکید کرد و افزود باید ساختاری مد نظر باشد تا بتواند با نگاهی کلی به بنادر و در ارتباط تنگاتنگ با سایر شقوق حمل و نقلی زمینه را برای جذب بار های بین المللی فراهم کند .

اخبار راه آهن ایران | ریل نیوز