شما اینجا هستید
اخبار عمومی » ۳۱ رام قطار نسل اول متروی تهران به تعمیرات اساسی نیاز شدید دارند

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از تسنیم، فرنوش نوبخت در بازدید از هشتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی، اظهار کرد:  حرکت های بزرگی در بخش مهندسی و عملیات انجام شده است و با تکیه بر تجربه ۲۲ سال بهره برداری از مترو و توانایی علمی توانسته ایم کارهای خوبی در کاهش سرفاصله حرکت قطارها داشته باشیم.

وی تصریح کرد: ما سعی کرده ایم از تمام ناوگان تا حدی که امکان داشت برای خدمات رسانی به شهروندان استفاده کنیم و تمام تلاش خود را کرده ایم که با توجه به کمبودها مشکلاتمان را به مردم انتقال ندهیم و با بهترین شرایط خدمات رسانی کنیم اما برای ادامه خدمت نیاز به همراهی و کمک های کافی برای تعمیرات اساسی قطارها داریم.

نوبخت با اشاره به اینکه ۳۱ رام قطار نسل اولی نیاز مبرم به تعمیرات اساسی دارند، افزود: امسال تنها ۲۰ میلیارد تومان از بودجه در قالب اوراق مشارکت برای سال ۱۴۰۰ پرداخت شد که رقم خیلی کمی است. طی سه سال گذشته قطعات زیادی از جمله هند ریل پله برقی ، تأمین قطعات سوزن قطارهای درون شهری، ترمزهای قطار، تجهیزات آن پودر ترمیت، صفحات سرسره سوزن، پایه چک ریل نوع اتریشی UIC60، فنر مارپیچی فلزی قطر ۲۲ و طول ۱۲۰ میلیمتر دستگاه روبل (برای هرزگیری تراورس چوبی)، دستگاه نصب غلاف داخلی رولپلاگ مخصوص هرزگیری تراورس های دی وی داگ به همت متخصصان داخلی تولید و مورد استفاده قرار گرفته است.

 وی در ادامه با بیان اینکه  تعامل خوبی با تولیدکنندگان داخلی داریم، گفت: شرکت ذوب آهن اصفهان طبق قرارداد قبلی بخشی از ریل ها را تحویل شرکت بهره برداری متروی تهران داد و امیدواریم ۵۵۰  تن ریل Uic54 که مخصوص خطوط درون‌شهری را هم تا پایان سال تحویل دهد.

نوبخت خاطرنشان کرد:  ما دیگر تنها از ریل ملی استفاده می کنیم و امیدواریم این تعامل خوب با دیگر تولیدکنندگان داخلی نیز ایجاد شود چرا که این همکاری ها دو طرفه است و می توانیم همدیگر را حمایت و پشتیبانی کنیم.

نوبخت در پایان گفت: ما در متروی تهران به عنوان اولین بهره‌بردار مترو در ایران تلاش کرده ایم در سالی که توسط مقام معظم رهبری( مدظله العالی) سال جهش تولید نامگذاری شده، ارتباط خوبی با دانشگاه، تولیدکنندگان و صنعت گران داخلی داشته باشیم و استفاده از تولیدات داخلی را در اولویت قرار داده ایم تا اعتماد متروهای کلان‌شهرها  دیگر را برای استفاده از تولیدات داخلی افزایش دهیم و معتقدیم این کار موجب توسعه و پیشرفت تولیدکنندگان داخلی و خدمت به صنعت حمل و نقل ریلی است.

اخبار راه آهن ایران | ریل نیوز