• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار راه‌آهن جوین _ اسفراین ابلاغ شد

  • کد خبر : 31486
  • ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۰
۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار راه‌آهن جوین _ اسفراین ابلاغ شد
فرماندار اسفراین گفت: بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال از اعتبار مصوب سفر ریاست جمهوری به استان در تابستان سال ۹۸، که برای اجرای طرح راه‌آهن‌ جوین _ اسفراین توسط سازمان برنامه و بودجه اختصاص یافته بود، ابلاغ شده است.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از اقتصادگردان ، طاهر رستمی با اشاره به تصویب اعتبار ۲ هزار میلیارد ریالی برای اجرای نخستین مسیر ریلی خراسان شمالی، اظهار داشت: ۵۰۰ میلیارد ریال از این رقم نقدی است که ۹۰ درصد آن تاکنون ابلاغ شده و هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نیز که باید از محل صندوق توسعه ملی تامین می شد، هنوز اختصاص نیافته است.
وی با بیان اینکه اختصاص اعتبارات صندوق توسعه ملی پیشرفت پروژه را شتاب بیشتری می بخشد، گفت: پیگیری اختصاص اعتبارات صندوق توسعه ملی پروژه راه آهن جوین _ اسفراین، از سوی شهرستان و استان در حال انجام است و در دیدار اخیر استاندار خراسان شمالی با مدیرعامل صندوق توسعه ملی،  ابلاغ این اعتبارات از رییس سازمان برنامه و بودجه پیگیری شده است.
فرماندار اسفراین با اشاره مشکل تملک اراضی مسیر اجرای قطعه دوم راه آهن جوین – اسفراین گفت: اکنون اجرای زیرسازی راه آهن جوین _ اسفراین در محدوده سه روستای زیرآباد، زورآباد و کمایستان شهرستان جوین در خراسان رضوی با مشکل برخورد کرده است و با وجود مذاکرات چندین باره با مالکان زمین ها و جلسه ای که به صورت حضوری با فرماندار جوین و مالکان زمین های مزبور برگزار شد، آنان حاضر به همکاری در این خصوص نشدند.

رستمی افزود: ۲ مورد برای حل این مشکل پیشنهاد شده که یکی تغییر مسیر راه آهن در این محدوده است که در صورت موافقت، این طرح نیازمند مطالعه خواهد بود.
وی ادامه داد: پیشنهاد دوم برای رفع این مشکل، اقدام از طریق اجرای ماده ۹ توسط دادستانی است که با تقاضای وزیر راه و شهرسازی و یا معاون وی و رییس شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل، تملک و آزادسازی زمین های مسیر اجرای طرح با حکم دادستانی انجام و هزینه آن با قیمت کارشناسی به خزانه واریز می شود تا به مالکان پرداخت شود.

وی افزود: این پیشنهادها به استان نیز اعلام شده و اکنون در سطح ملی در حال پیگیری است.
فرماندار اسفراین گفت: پروژه را آهن جوین _ اسفراین در سایر مسیرها بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ساخت تونل های مسیر راه آهن نیز در حال اجرا است.
وی درباره ورود قرارگاه خاتم الانبیا (ص) به پروژه راه آهن اسفراین نیز گفت: بر اساس تفاهم نامه امضا شده، کار زیرسازی پروژه راه آهن جوین_اسفراین را شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل انجام می دهد و سپس کار روسازی این پروژه را می توان به قرارگاه خاتم‌الانبیا واگذار کرد.

این طرح در ۲ قطعه اجرا می شود که قطعه اول راه آهن جوین- اسفراین به طول ۲۷ کیلومتر، ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و زیرسازی این قطعه تمام شده و در مرحله اجرای گالری و دیوار ضامن در کیلومتر ۱۵ تا ۱۶ است و قطعه دوم هم به طول ۳۱ کیلومتر، ۳۸ درصد پیشرفت دارد و ۱۰ کیلومتر انتهایی مسیر مشکل آزادسازی زمین را دارد.

با بهره برداری از پروژه آنتنی راه آهن جوین – اسفراین، استان خراسان شمالی از طریق شهرستان اسفراین به شبکه ریلی کشور متصل می شود.

شهرستان اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=31486

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.