ایران آماده راهاندازی خط آهن کربلا
معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راهآهن گفت: تکمیل 35 کیلومتر باقی مانده از خط آهن ایران – کربلا بر عهده دولت عراق است تا اقداماتی را جهت ساخت آن انجام دهد.
به گفته معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راهآهن تکمیل 35 کیلومتر باقیمانده از خطآهن ایران – کربلا بر عهده دولت عراق است تا اقداماتی را جهت ساخت آن انجام دهد.
مازیار یزدانی، درباره علت تاخیر در راهاندازی خطآهن کربلا گفت: در مسیر کربلا پلی به نام پل بصره وجود دارد که ساخت آن برعهده دولت ایران است و نیز تکمیل 35 کیلومتر باقیمانده از خط آهن ایران – کربلا براساس توافقاتی که مابین دولت ایران با عراق صورت گرفته بر عهده دولت عراق است.
یزدانی در ادامه بیان کرد: رئیس راهآهن عراق اعلام کرده است که در حال حاضر با محدودیت اعتباری روبرو هستند و اکنون قادر به تکمیل ریل گذاری این مسیر نخواهند بود.
یزدانی افزود: علیرغم اینکه ما پیمانکار اصلی را جهت احداث پل انتخاب کردیم و از آمادگی لازم برای عمل به تعهدات خود برخورداریم اما تعهد طرف عراقی اکنون متوقف شده و باعث شد تا قادر به تکمیل این پروژه در موعد مقرر برای استفاده زائران اربعین از خطآهن ایران – کربلا برای سفر به کربلا در این ایام نباشیم.
معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راهآهن گفت: حدود 150 میلیارد تومان هزینه پل و نیز مبلغ 170 میلیارد تومان صرف هزینه راه آهن بوده است.
به گزارش ایسکانیوز یزدانی اظهار داشت: در سال جاری همانند سالهای گذشته حملونقل در این مسیر به صورت ترکیبی و بخشی از انتقال مسافران در مسیر کربلا که ناقص است از طریق اتوبوس ویژه انجام می شود.
معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راهآهن با تاکید بر اینکه ریلگذاری خطآهن ایران – کربلا نقش بسزایی را در افزایش میزان مسافران از طریق این مسیر ایفا میکند، گفت: براساس پیشبینیها در زمان راهاندازی این خطآهن و امکان انتقال مسافران،جذب بسیار بالایی را در حمل و نقل مسافران از طریق این خط شاهد خواهیم بود.