• امروز : افزونه پارسی دیت را نصب کنید
  • برابر با : Monday - 18 November - 2024
کل اخبار 6766اخبار امروز : 3
6

بارگیری و حمل بیش از 30 میلیون تن بار توسط راه آهن شرق از ابتدای تاسیس آن در سال 1384

  • کد خبر : 13933
  • ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۹:۴۴
بارگیری و حمل بیش از 30 میلیون تن بار توسط راه آهن شرق از ابتدای تاسیس آن در سال 1384

‍ از ابتدای تاسیس تا کنون ثبت شد: بارگیری و حمل بیش از 30 میلیون تن بار توسط راه آهن شرق به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن شرق محمد رضا چنگانی با اعلام این خبر گفت : در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و با برنامه ریزی های صورت گرفته […]

از ابتدای تاسیس تا کنون ثبت شد:
بارگیری و حمل بیش از 30 میلیون تن بار توسط راه آهن شرق
به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن شرق محمد رضا چنگانی با اعلام این خبر گفت : در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و با برنامه ریزی های صورت گرفته و تلاش و کوشش شبانه روزی کارکنان این اداره کل از ابتدای تاسیس در سال 1384 تا کنون بیش از 30 میلیون تن بار در حوزه استحفاظی این اداره کل بارگیری و به مقاصد مختلف حمل شد.

مدیر کل راه آهن شرق افزود : پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تا سال 1384 منطقه شرق به شبکه ریلی متصل نبود اگر چه بدلیل موقعیت استراتژیک و ویژه این منطقه و واقع شدن در مسیر کریدورهای بین المللی بویژه کریدور سرخس بندر عباس که سبب اتصال کشورهای آسیای میانه به بنادر جنوبی کشور و آب‌های آزاد می شد از اهمیت ویژه ای برخوردار بود بنحوی که احداث راه آهن شرق کشور در اولویت پروژه های وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت و کلنگ احداث راه آهن مشهد-بافق سال1380 به زمین زده شد و در تاریخ 13 اردیبهشت 1384 عملاً در مدت زمان 4 سال (2 سال زودتر از برنامه) به پايان رسيد و برگ زرین دیگری در دفتر افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ثبت شد.
وی هدف از احداث این محور ریلی را کاهش  800 كيلومتری مسير حمل و نقل ترانزيت كالا از شمال بویژه کشورهای آسیای میانه به بنادر جنوبی کشور و آبهای آزاد بین المللی  و بالعكس و افزايش ترانزيت كالاهای منطقه و درآمدهاي ارزي كشور عنوان نمود و خاطرنشان ساخت: پس از افتتاح اداره كل راه آهن شرق خط آهن بافق– مشهد موجب اتصال بزرگترین معادن سنگ آهن و ذغالسنگ خاورمیانه به شبکه ریلی کشور گردید و فرصت حمل محمولات این معادن با شبکه ریلی نیز فراهم شد بنحوی که در مدت زمان کوتاه پس از تاسیس این اداره کل تا امروز بیش از 30 میلیون تن بار توسط راه اهن شرق به بنادر و مراكز توليد و كارخانجات صنعتي كشور حمل و موجب رونق اقتصادی منطقه شده است.

چنگانی با اشاره به لزوم دو خطه شدن شبکه ریلی در مسیرهای پرتردد در راستای توسعه حمل و نقل ریلی به دلیل مزایای فراوان آن گفت : حجم عمده بارگیری در این اداره کل در محدوده جغرافیای معادن ذغالسنگ پروده، سنگ آهن خواف و سنگان واقع شده است و بارهای موجود در این منطقه امکان جابجایی به ریل را دارد و به عبارتی بارهای ریل پسند می باشند که با شناسایی چشمه های بار جدید و رفع گلوگاهها و فراهم شدن زیر ساختها نظیر ایجاد خطوط بارگیری ، راه اندازی قطارهای برنامه ای ، افزایش بهره وری و بارگیری شبانه امکان افزایش ظرفیت بارگیری و حمل بار دراین منطقه تا چند برابر وضعیت حال حاضر وجود دارد .
مدیر کل راه اهن شرق با اشاره به جابجایی بیش از یک و نیم میلیون نفر مسافر از ابتدای تاسیس این اداره کل تا کنون گفت: از بدو افتتاح اداره کل راه آهن شرق ، خط آهن مذکور فقط جهت حمل و نقل کالا  موردراستفاده قرار می گرفت ولی از اوايل مرداد ماه سال 1384 تا کنون مجموعاً 10 رام قطار مسافری از قبیل : يزد ـ  مشهد، طبس ـ  مشهد، کرمان ـ مشهد، بندر عباس ـ مشهد ، شیراز ـ مشهد ، اصفهان ـ مشهد، طبس ـ تهران ، خواف ـ تهران و بالعکس مورد بهره برداری قرار گرفتند واکنون با راه اندازی قطارهای مسافری فوق الذکر ما افتخار می کنیم که سهم کوچکی در خدمتگزاری به مسافرين و زائرين آستان حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) را داریم .

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=13933

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.