در دانشگاه علم و صنعت و برای ارتقای همکاری رخ داد: |
افتتاح دفتر مشترک انجمن شرکتهای ریلی و دانشکده راهآهن |
آیین افتتاح دفتر همکاری های مشترک انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و دانشکده مهندسی راه آهن امروز در دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت برگزار شد. به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، در این مراسم، ذاکری ریاست دانشگاه علم و صنعت ایران ، مدیران و اعضای هیات مدیره شرکت های عضو انجمن صنفی شرکت های حمل و نقلی و خدمات وابسته، رئیس دانشکده مهندسی راه آهن ، اعضای هیات علمی و اساتید دانشگاه مهندسی راه آهن حضور داشتند و در قالب این رویداد، اهداف راه اندازی این دفتر مشترک ، برنامه ها ، فعالیت های مرتبط این دفتر تشریح شد. دراین مراسم ذاکری ریاست دانشگاه علم و صنعت، تعامل دانشگاه و صنعت را مبارک خواند و گفت: یکی از برجسته ترین مصادیق همکاری و ارتباط صنعت و دانشگاه ، تشکیل دانشکده مهندسی راه است است که توانسته رسالت خود را در حوزه دانش و تربیت کارشناسان در راه آهن و شرکت های وابسته به جا آورد . وی با بیان اینکه در ادامه این فعالیت نیاز است که در حوزه پژوهش ، فن آوری و کارآفرینی نیز این دانشکده تعامل بیشتری با صنعت داشته و کارهای خود را در این زمینه ادامه دهد، افزود: تشکیل دفترهمکاری های مشترک انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و دانشکده مهندسی راه آهن یکی از مهمترین اقدامات در این زمینه است که امیدواریم تعاملات افزایش یابد . ذاکری با تاکید بر اینکه سخن از فن آوری برای صنعت و عموم جامعه جذابیت دارد ، اضافه کرد : این اقدامات نشان از حرکت دانشگاه به سمت رفع مشکلات مردم دارد . وی برداشتن گامهای اجرایی در حوزه راه آهن را ضروری دانست و گفت:باید به طرق مختلف به دنبال توسعه ریلی در کشور باشیم . رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران ، با بیان اینکه طرح دانستی ها و راهکارهای موجود وظیفه دانشگاه نیست ، گفت : باید به گونه ای تعامل صنعت و دانشگاه را جلو ببریم که پاسخگوی تمام نیازهای صنعت ریلی باشیم و بتوانیم انتظاراتی چون افزایش سرعت و ایمنی ، کاهش زمان سفر و … را پاسخ دهیم . باید از شعارها فراتر برویم فاضل ریاست دانشکده مهندسی راه آهن نیز در این مراسم گفت: فلسفه و اساس ایجاد دانشکده مهندسی راه آهن ، ارتباط میان صنعت و دانشگاه است و ماهیت متفاوت دانشکده راه آهن می طلبد که مفهوم ارتباط دانشگاه با صنعت را عملی کنیم. وی با اشاره به اینکه ماموریت این دانشکده پاسخ به نیازها و مشکلات حمل و نقل ریلی است ، افزود: با این حال تا این مشکلات اعلام نشود نمی توانیم برای رفع آنها اقدام کنیم . وی راه اندازی این دفتر را اولین گام در این زمینه دانست و افزود: امیدواریم با راه اندازی این دفتر علاوه بر رفع مشکلات ، در زمینه جذب دانشجویان مستعد برای پروژه های نزدیک به صنعت ایجاد شود و دانشکده راه آهن بتواند نقش واقعی خود را ایفا کند. فاضل با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰ درصد پتانسیل موجود در دانشکده راه آهن بلاتکلیف است ، اضافه کرد : باید از شعارها فراتر برویم و به نیازهای صنعت بیاندیشیم. رئیس دانشکده مهندسی راه آهن با یادآوری اینکه هیچ ردپایی از صنایع مربوط به مترو در حوزه انجمن های صنایع ریلی دیده نمی شود ، گفت: انجمن صنفی شرکت های حمل نقلی می تواند مشکلات موجود در صنعت ریلی را به دانشگاه ها انتقال بدهد و برای حل آن از پتانسیل دانشگاه استفاده کند. وی افزود: گذراندن دوره های تخصصی ، مدیریتی ، لجستیک ، انتقال دانش و .. برای مدیران ما لازم است و اساتید نیز بایستی به روز شوند. گفتنی است در این مراسم عرفان قربان علی دانش آموخته مهندسی راه آهن و کارشناس شرکت های انجمن ریلی برنامه های دفتر همکاری های مشترک را تشریح کرد و به ارائه گزارشی در این باره در جمع حاضران پرداخت . همچنین سبحان نظری نیز سخنانی در خصوصی ارتباط صنعت و دانشگاه ایراد کرد . رجبی مدیر عامل رجا نیز در سخنانی تاکید کرد : دانشگاه بایستی مرجعیت و جسارت حل مشکلات صنعت را داشته باشد . |
افتتاح دفتر مشترک انجمن شرکتهای ریلی و دانشکده راهآهن / گزارش تصویری
در دانشگاه علم و صنعت و برای ارتقای همکاری رخ داد: افتتاح دفتر مشترک انجمن شرکتهای ریلی و دانشکده راهآهن آیین افتتاح دفتر همکاری های مشترک انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و دانشکده مهندسی راه آهن امروز در دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.به گزارش روابط عمومی راه […]
لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=14131
- ارسال توسط : آذین آزادی