تاکنون در چند مرحله بنزين گران شده اما جاده ها ايمن نشده است، لذا گران کردن بنزين تنها پاک کردن صورت مسئله عدم اجراي وظايف قانوني دستگاه ها است.فريدون حسنوند، رييس کميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به اظهارات وزير راه و شهرسازي مبني بر اينکه سوخت بايد گران شود، تا جاده ها ايمن شود، گفت: راهکار انتقال مردم از وسايل نقليه شخصي به وسايل عمومي گران کردن بنزين نيست، چرا که تاکنون ما تجربه اي اين موضوع را بارها داشته ايم و در چند مرحله بنزين گران شده است، اما جاده ها ايمن نشده است. رييس کميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي، با طرح سوالي مبني بر اينکه مگر قيمت بنزين 100 تومان نبود که امروز هزار تومان فروخته مي شود، افزود: مشخص مي شود که نه تنها جاده ها با افزايش قيمت بنزين ايمن نشده و حمل و نقل عمومي تقويت نشده است، بلکه افزايش قيمت در حمل و نقل عمومي بيش از گذشته مشاهده مي شود و از سوي ديگر تاثير منفي آن در قيمت ساير اقدامات در سطح کشور بروز کرد و اثر منفي برجاي گذاشت.
وزارت راه و شهرسازي بايد زيرساخت هاي آن را تقويت کند
وي با بيان اينکه وزارت راه و شهرسازي به عنوان متولي حمل و نقل بايد زيرساخت هاي حمل و نقل را تقويت کند، ادامه داد: تقويت امکانات و تجهيزات مورد نياز در حوزه حمل و نقل چه درون شهري و چه برون شهري با وزارت راه و شهرسازي است، بنابراين اگر در کلانشهرها ايستگاه هاي اتوبوس از امکانات لازم برخوردار باشند و به نحو مقتضي در نقاط مختلف شهر توزيع شوند و مترو گسترش يابد، سبب مي شود که مردم از وسيله نقليه شخصي کمتر استفاده کنند و به وسايل نقليه عمومي گرايش بيشتري پيدا کنند. نماينده مردم انديمشک در مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به اينکه صرفه جويي در وقت يکي از موضوعاتي است که مردم احساس مي کنند که بايد با وسايل حمل و نقل شخصي سفر کنند، يادآور شد: اگر وسايل نقليه عمومي اعم از قطار، هواپيما، اتوبوس و ساير موارد بتوانند ظرفيت لازم را در براي جابجايي مسافر در حوزه هوايي و حمل و نقل ريلي داشته باشند و مردم اگر بدانند که قيمت اين وسايل ارزان بوده و سرعت وايمني آنها بالاتر است به اين وسايل گرايش مي يابند.
آثار منفي گران کردن بنزين بر دوش طبقات متوسط و ضعيف
وي با بيان اينکه استدلال هاي وزارت راه غيرمنطقي و غيرکارشناسي است و به دنبال گران کردن بنزين هستند، افزود: تا به امروز کميسيون انرژي با موضوع افزايش قيمت بنزين مخالف بوده و نظر خود را به صراحت اعلام کرده است و اين پاک کردن صورت مسئله اي است که برخي دستگاه ها رسالت و وظايف قانوني خود را انجام ندهند و تنها به دنبال دست کردن در جيب مردم باشند. وي ادامه داد: قطعا در گران کردن بنزين آثار منفي آن بر دوش طبقات متوسط و ضعيف جامعه است و با گران کردن بنزين هيچ مشکلي در زندگي قشر مرفه به وجود نمي آيد و طبقه متوسط و ضعيف آسيب مي بينند.
وزير راه به دنبال اولويت گذاري و توزيع مناسب اعتبارات باشد
اين نماينده مردم در مجلس دهم، با بيان اينکه وزير راه بهتر است به دنبال اولويت گذاري و توزيع مناسب اعتبارات باشد، اظهار داشت: کميسيون انرژي و کميسيون عمران با حمايت کميسيون تلفيق و تصويب مجلس يک درصد از درآمدهاي نفت را به حمل و نقل ريلي اختصاص داد، بنابراين بايد پرسيد وزير راه چه دفاعي کرد که اين اعتبار قانونا در رديف بودجه سال 96 قرار گيرد و چه پيگيري کرد که اين بودجه در رديف اعتباري سال 97 قرار گيرد. رييس کميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي، تصريح کرد: اختصاص يک درصد از درآمدهاي نفت به حمل و نقل ريلي تکليف قانوني است و در برنامه ششم توسعه کشور آمده و لازم الاجرا است، لذا بهتر است وزارت راه و شهرسازي به تکليف قانوني خود عمل کند و دولت را ملزم کند که به تکليف قانوني خود عمل کند و برنامه ششم توسعه را اجرا کند تا اين يک درصد به حوزه حمل و نقل ريلي تخصيص دهد و ساير دلايل و توجيهات فرافکني است./مهر
اختصاص يک درصد از درآمد نفت به حمل و نقل ريلي
تاکنون در چند مرحله بنزين گران شده اما جاده ها ايمن نشده است، لذا گران کردن بنزين تنها پاک کردن صورت مسئله عدم اجراي وظايف قانوني دستگاه ها است.فريدون حسنوند، رييس کميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به اظهارات وزير راه و شهرسازي مبني بر اينکه سوخت بايد گران شود، تا جاده ها ايمن […]
لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=1483
- ارسال توسط : آذین آزادی