• امروز : افزونه پارسی دیت را نصب کنید
  • برابر با : Thursday - 17 October - 2024
کل اخبار 6753اخبار امروز : 0
4

اختصاص ۱۰۱ میلیارد تومان برای تأمین زیرساخت های بندرخشک اینچه برون

  • کد خبر : 2061
  • ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰
اختصاص ۱۰۱ میلیارد تومان برای تأمین زیرساخت های بندرخشک اینچه برون

محمدرضا قربانی، مدیرکل راه آهن شمالشرق 2، امروز (3 دی) در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر ایران از دو مرز سرخس و اینچه برون با ترکمنستان، کشورهای cis، روسیه و چین ارتباط دارد. وی افزود: مرز اینچه برون به دلیل مسیر نزدیکتر و کوتاه تر می تواند به راحتی کشورهای آسیای میانه را به […]

محمدرضا قربانی، مدیرکل راه آهن شمالشرق 2، امروز (3 دی) در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر ایران از دو مرز سرخس و اینچه برون با ترکمنستان، کشورهای cis، روسیه و چین ارتباط دارد.

وی افزود: مرز اینچه برون به دلیل مسیر نزدیکتر و کوتاه تر می تواند به راحتی کشورهای آسیای میانه را به آب های آزاد و کشورهای اروپایی متصل کند.

مدیرکل راه آهن شمالشرق 2 با اشاره به روند احداث بندرخشک در مرز اینچه برون، گفت: یکی از اقدامات مهم راه آهن جمهوری اسلامی، احداث بندرخشک اینچه برون در مساحتی بالغ بر یک هزار و 250 هکتار بوده که شامل پایانه های نفتی، کانتینریارد و قسمت های سرمایه گذاری شامل مجموعه ای از انبارها و سیلوها است.

وی با اشاره به هزینه 22 میلیارد تومانی برای احداث خط عریض در مرز اینچه برون، بیان کرد: خط عریض در مرز اینچه برون احداث شده و منتظر هستیم تا کشور ترکمنستان این خط را به خط کشور خود متصل کند.

قربانی خاطرنشان کرد: با اتصال و بهره برداری از خط عریض 180 فرانک سوئیس در هزینه صادرات و ترانزیت کالا به ترکمنستان و کشورهای آسیای میانه صرفه جویی می شود.

وی ادامه داد: با پایان خط عریض سرمایه گذاران داخلی و خارجی زیادی به اینچه برون آمده و طرح های خود را ارائه دادند. در حال حاضر هم دو شرکت در این منطقه مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل راه آهن شمالشرق 2 ابراز امیدواری کرد: با احداث و بهره برداری از طرح های مصوب و ساخت سیلوها و راه اندازی پایانه در مرز اینچه برون، برای سال آینده شاهد افزایش میزان صادرات و واردات باشیم.

وی با اشاره به اختصاص 101 میلیارد تومان برای زیرسازی قسمت های سرمایه گذاری بندرخشک از سوی راه آهن جمهوری اسلامی، گفت: این اعتبار از سوی راه آهن اختصاص داده شده و مناقصه نیز انجام و مراحل ارزیابی نیز به اتمام رسیده است.

قربانی اعلام کرد: در حال حاضر در مرحله باز کردن پاکت ها و انتخاب پیمانکار برای این اجرای این طرح هستیم که این کار نیز به زودی انجام خواهد شد.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=2061

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.