به گزارش ریل نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان میرحسن موسوی با بیان اینکه ذات قطارهای حومهای در دنیا به گونهای است که مسافران میتوانند در آن نشسته و یا ایستاده به مقصد برسند، گفت: به دلیل آن که برنامه قطارهای حومهای همواره در مسیرهای کوتاه قرار دارد بنابراین به طور معمول در ساعات اولیه صبح و پایانی روز مسافران مجبور هستند ایستاده به مقصد برسند.
وی با بیان اینکه سعی کردهایم با اضافه شدن واگنها در مسیرهایی که میزان تقاضا در آن زیاد است، تا حد زیادی مشکل کمبود صندلی را برطرف کنیم، اظهار کرد: راه آهن با اضافه کردن واگن و ریل باس تا حدودی این مشکل را برطرف کرده اما نمیتوانیم ذات چنین قطارهایی را به دلیل حجم زیاد تقاضا و مسافر حل کنیم.
وی بیان کرد: راه اندازی قطارهای حومهای نیازمند تأمین اعتبارات بسیار زیاد است و ما سعی خواهیم کرد با راه اندازی شرکت قطار حمل و نقل حومهای بتوانیم مشکلات موجود در این بخش را برطرف کنیم.
موسوی بیان کرد: به دلیل آن که قطارهای حومهای در مسیرهای کوتاه قرار دارند و ظرفیتهای آن به گونهای است که مسافران در آن ایستاده یا نشسته هستند بنابراین در مقایسه با سایر قطارهای جدید ارزانتر هستند در نتیجه نمیتوانیم این قطارها را با قطارهای بین شهری مقایسه کنیم.
معاون مسافری راه آهن تأکید کرد: با ورود ناوگانهای جدید و همچنین اختصاص بودجه به این قطارها تا حدودی این نیاز را برطرف خواهیم کرد، اما به دلیل اینکه همواره تقاضا در این بخش وجود دارد نمیتوانیم به طور کامل تمامی نیازهای مسافران را به ویژه در مقاصد نزدیک تهران مانند پرند و شهریار برطرف کنیم.