• امروز : افزونه پارسی دیت را نصب کنید
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
کل اخبار 6731اخبار امروز : 0
5

با افتتاح راه آهن میانه – تبریز، آذربایجان‌شرقی از بن‌بست خارج می‎ شود

  • کد خبر : 20796
  • ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹
با افتتاح راه آهن میانه – تبریز، آذربایجان‌شرقی از بن‌بست خارج می‎ شود
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت : تلاش می شود با افتتاح راه آهن میانه - تبریز تا یک ماه آینده و پیگری و تکمیل سایر پروژه های ارتباطی، این استان از بن بست خارج شود.

به گزارش سایت اختصاصی ریل نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه این استان با وجود برخورداری از موقعیت ویژه از ۳ کریدور (مسیر ترانزیتی) از نظر راه ارتباطی در بن‌بست واقع شده است، گفت: تلاش می شود با افتتاح راه آهن میانه – تبریز تا یک ماه آینده و پیگری و تکمیل سایر پروژه های ارتباطی، این استان از بن بست و بلوکه بودن خارج شود.

وی با اشاره به ظرفیت های مختلف استان در صنعت، معدن، گردشگری و سایر بخش ها، اظهار داشت: جایگاه کنونی استان در بین استان های کشور در شان آذربایجان شرقی نیست.

وی گفت: با توجه به موقعیت ترانزیتی استان ۵ منطقه لجستیکی از جمله سهلان، بستان آباد و مراغه تعریف شده است که هر کدام از آن ها در نوبه خود می تواند نقش اساسی در توسعه و رونق منطقه ایفا کند.

پورمحمدی، ادامه داد: برای تداوم توسعه و رونق استان باید خط راه آهن از جلفا به چشمه ثریا و بیله سوار و بزرگراه اهر – تبریز به بیله سوار و سپس تفلیس متصل شود و با بازرهای جهانی ارتباط برقرار کنیم.

وی گفت: هم اکنون ۸ درصد تولید ناخالص ملی از طریق ترانزیت بار و کالا جابجا می شود که باید با ایجاد زیرساخت ها و توسعه راه های ارتباطی نقش استان را در این راستا ارتقا دهیم. وی با اشاره به اینکه کشور ما از ۳ مزیت مهم نفت و گاز، گردشگری و موقعیت ترانزیتی برخوردار است، یادآوری کرد: ایران در بخش گاز دومین تولید کننده و در بخش نفت پنجمین تولید کننده است، در بخش امکانات گردشگری جزو ۱۰ کشور برتر از نظر مزیت های گردشگری است و در ترانزیت که زیربنای ۲ مزیت دیگر است نیاز به احداث راه و شبکه ارتباطی است.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: ما اکنون در موقعیتی قرار گرفته ایم که ۵ کریدور (مسیر ارتباطی) دنیا ناگزیر از عبور از ایران است بنابراین باید با ایجاد زیرساخت ها و امکانات ارتباطی به دنیا وصل شویم.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=20796

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.