به گزارش ریل نیوز به نقل از صدا و سیما؛ علی امام با بیان اینکه از نظر استاندارد باید ابتدا و انتهای هر خط مترو، پایانه، تعمیرگاه و ماشین شویی داشته باشد، تصریح کرد: خطوط ۱ و ۲ از این نظر تکمیل هستند، اما شمال و جنوب خط ۳ این استانداردها را ندارد.
وی با بیان اینکه خط ۴ دارای دو مجموعه پایانه و پارکینگ است، اظهار کرد: پایانه کلاهدوز در خط ۴ راه اندازی شده و تعمیرگاه آن در حال تکمیل است.
به گفته مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)؛ خط ۵ به طول ۴۴ کیلومتر دارای یک مجموعه فعال پایانه و پارکینگ است.
علی امام در مورد وضعیت خط ۶ و ۷ نیز عنوان کرد: خط ۶ و ۷ هرکدام باید دارای دو مجموعه پارکینگ و پایانه باشند که هیچ یک از این مجموعهها ایجاد نشده است.
وی افزود: ساخت و تکمیل پارکینگ و پایانه خطوط ۳، ۶ و ۷ در دو سال آینده خواهد بود و ابتدا پارکینگ و سپس پایانه این سه خط راه اندازی میشود.
مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با تأکید براینکه ساخت پارکینگ خط ۳ به علت برگزاری مناقصه در اولویت است، تصریح کرد: امیدواریم حداکثر تا یک ماه آینده برنده مناقصه مشخص شود. در گام اول پارکینگ و پایانه آزادگان در خط ۳ و در گام بعدی تعمیرگاه خط ساخته میشود.
فرونشست زمین در مسیر جنوبی خط ۶ برطرف شد
علی امام از توسعه مجتمعهای ایستگاهی مترو خبر داد و افزود: بر اساس توافقنامه با شهرداری منطقه ۲۰، پنج مجتمع ایستگاهی مترو راهاندازی خواهد شد.
وی گفت: بر اساس آخرین تصمیمات و توافقها با شرکت راهآهن قرار شد با ادامه خط ۶ و خط یک، ایستگاهی در کنار ایستگاه راه آهن اختصاص یابد تا مسافران بتوانند پس از خروج از مترو با قطار بین شهری و بالعکس جابجا شوند.
مهندس امام پیشبینی کرد در صورت تامین منابع مالی تا پایان سال ۹۹ کار حفاری و ساخت ایستگاهها نهایی شود.
مدیرعامل مترو افزود: بر اساس قولی که داده بودیم تا پایان امسال ۵ ایستگاه نیز در خط ۷ مترو تهران به بهرهبرداری خواهد رسید.
خط ۷ مترو تهران بهطول ۲۷ کیلومتر و ۲۲ ایستگاه از ورزشگاه جهان پهلوان تختی در جنوب شرق تهران آغاز میشود و پس از عبور از مناطق پرجمعیتی مانند بزرگراه شهید آیتالله محلاتی، خیابان مولوی، خیابان هلال احمر، خیابان قزوین، بزرگراه شهید نواب صفوی، خیابان آزادی، میدان توحید، برج و بیمارستان میلاد و میدان صنعت به میدان بوستان در سعادت آباد میرسد.