به گزارش خبرنگار ریل نیوز؛ محسن وطنخواهی،درباره خطوط ریلی منتهی به پرند گفت: برای مدیریت بهتر شهر با شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت متروی تهران برای دو خطه کردن قطار حومهای و آوردن مترو به شهر پرند تفاهم کردیم که مبلغ ۱۷۵ میلیار د تومان به متروی تهران و ۱۳۵ میلیارد به راهآهن جمهوری اسلامی به نیابت از دولت پرداخت کنیم.
وی ادامه داد: عملیات دو خط کردن قطار حومهای آغاز و پیشرفت خوبی دارد. درباره مترو نیز فعلا ۸ میلیارد تومان پرداخت و شرط کردیم عملیات اجرایی احداث از سمت پرند آغاز شود. مزیت متروی پرند با سایر متروهای اطراف تهران این است که ادامه خط یک متروی تهران بوده و از تجریش تا پرند امتداد مییابد.
پرند با توجه به جمعیتپذیری بالایی که دارد و ظرفیت اسکانی که در آن ایجاد شده است میتواند به بازار مسکن کلانشهر تهران به ویژه در حوزه اقشار متوسط و کم درآمد کمک کند به همین خاطر لزوم اتصال هرچه سریع تر مترو و قطار حومه ای بیش از پیش در آن احساس می شود.
با این حال متأسفانه این ظرفیت هنوز به دلیل فقدان سیستم حمل و نقلی مناسب بین شهر جدید پرند و تهران به طور کامل فعال نشده است که قطعاً با راهاندازی قطار میتواند ظرفیت مناسبتری نسبت به قبل فراهم کند.
همچنین مترو پرند که در امتداد خط یک مترو است و پیش از این تا فرودگاه حضرت امام (ره) راهاندازی شده باید ۱۹ کیلومتر دیگر راهاندازی شود تا این مترو به پرند برسد.
لازم به ذکر است پروژه مذکور بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که به دلیل بودجه صددرصد دولتی آن که سالانه حدود ۲۰ میلیارد تومان است به صورت کامل تکمیل و مورد بهره برداری قرار نگفته است با این حال قرارگاه خاتمالانبیا پیمانکار پروژه آمادگی خود را برای پایان آن تا شهر جدید پرند اعلام کرده است.