به گزارش ریل نیوز به نقل از کیهان، مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: قطار سریعالسیر تهران – قم – اصفهان به صورت زیرگذر از زیرسطح و به صورت تونلی از بلوار پیامبر اعظم(ص) قم عبور خواهد کرد و درنهایت از محدوده بیمارستان هزار تختخوابی پاسارگاد و شهرک پریسان این شهر خارج خواهد شد.
حسن صبوری ادامه داد: نقطه ورودی این قطار سریع السیر درقم، از بعد از میدان ولی عصر(عج) تا میدان بقیهالله پیشبینی شدهاست.
وی اضافه کرد: ورود این قطار سریع السیر از این نقطه یک محل تلاقی به متروی شهری دارد که به ایستگاه تبادلی بین مترو و ایستگاه قطار سریع السیر تهران-قم- اصفهان تبدیل خواهد شد.
مدیرکل راه وشهرسازی قم بیان داشت: بخشی از تونل و محل دپوی پروژه قطار سریع السیر تهران- قم-اصفهان در محدوده اراضی ملی قرار داشت که اداره کل راه و شهرسازی دو زمین مورد نیاز برای ادامه پروژه را در اختیار شرکت ساخت قرار خواهد داد.
وی خاطرنشان کرد: مشکلی از نظر اجرای پروژه قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان وجود ندارد اما این پروژه مدتی به دلیل مشکلات ارزی در هر ۳ استان متوقف شدهبود. صبوری بیان داشت: این طرح طبق پیشبینیهای صورت گرفته باید تا به امروز به پایان میرسید اما به دلیل وجود برخی مشکلات اعتباری، طرحهای مطالعاتی و همچنین تغییراتی که در حوزه تهران، اصفهان و قم انجام شد با تاخیر روبه رو شده است.
قطار پرسرعت اصفهان- قم- تهران یکی از طرحهای مهم ملی است که ۴۲۲ کیلومتر خط ریلی دارد، این طرح با اعتبار ۱۳ میلیارد یوآن (واحد پول چین) فاینانس شده است.
طرح احداث قطار پرسرعت تهران – قم – اصفهان یکی از استثناییترین طرحهای راه دراستان قم است، که در زمان کمتر از یک ساعت مسافران را از قم به ایستگاه راه آهن مرکزی تهران منتقل میکند.
این طرح با سرمایهگذاری حدود ۵.۵ میلیارد یورو اعتبار ارزی برای کل مسیر در حال احداث است.
اجرای طرح قطار سریع السیر تهران – قم – اصفهان با ۵/۵ میلیارد یورو
مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: قطار سریعالسیر تهران - قم - اصفهان به صورت زیرگذر از زیرسطح و به صورت تونلی از بلوار پیامبر اعظم(ص) قم عبور خواهد کرد.
لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=22196
- ارسال توسط : آذین آزادی