به گزارش ریلنیوز به نقل از همدلی: مهدی حاجی قاسمی در سی و نهمین جلسه کمیسیون عمران که با حضور اعضاء کمیسیون برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس اطلاعات کارشناسی شده بسیاری از خطوط فعلی و ایستگاهها توجیه اقتصادی و فنی برای ساخت ندارند و میتوان مسیرهای بهینهتری برای متروی کرج در نظر گرفت که بیشترین جابهجایی مسافر را تا حدود ۳۰ هزار مسافر در ساعت داشته باشد.وی در ادامه تصریح کرد: در راستای راهاندازی سریع قطار شهری کرج و محدودیتهای مالی این پروژه میطلبد که برای بازنگری در برخی از ایستگاههای که ضرورتی برای راهاندازی آنها وجود ندارد، تصمیمگیری شود.این عضو شورا اذعان داشت: در این راستا مطالعاتی تحت عنوان اتصال خط ۲ متروی کرج به خط ۶ متروی تهران و بازنگری در کل خطوط ۶ گانه در حال انجام است که اجرای خط ۲ ایستگاه شهید سلطانی از اهمیت ویژهای نسبت به سایر خطوط برخوردار میباشد و ان شاء الله با بازنگری مجدد نتایج قابل توجهی در راهاندازی سایر خطوط برسیم.رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل وترافیک شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: در حال حاضر فاز اول خط ۲ قطار شهری کرج، با گسترش جبهههای کاری وارد مراحل تازهای از عملیات اجرایی شده است به طوری که برخی از ایستگاههای این خط به مراحل نازک کاری و تاسیسات رسیده اند.این مسئول یادآور شد: پس از راهاندازی مجدد پروژه خط ۲ قطار شهری کرج، با حداکثر توان در راستای تحقق اهداف اولویت بهره برداری با گسترش عملیات اجرایی، جهت برخورداری هر چه سریعتر شهروندان کلان شهر کرج از موهبت مترو، همکاران در تلاش برای راهاندازی یکی از خطوط مهم و پرتردد سطح شهر تا اواسط سال ۹۹ هستند.عضو شورای اسلامی شهر کرج در پایان با اشاره به اینکه حمل و نقل عمومی که مطمئنترین آن حمل و نقل ریلی است بایستی جایگزین خودرو شخصی شود، افزود: با وسایل نقلیه شخصی نمیتوان به حجم زیاد رفت و آمدها ناشی از جمعیت کلان شهر کرج پاسخ داد بلکه باید به سمت حمل و نقل عمومی رفت.
جانمایی ایستگاههای قطار شهری کرج نیاز به بازنگری دارد
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر کرج گفت:بسیاری از خطوط فعلی و ایستگاههای قطارشهری کرج توجیه اقتصادی و فنی برای ساخت ندارند.
لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=23464
- ارسال توسط : آذین آزادی