به گزارش ریلنیوز به نقل از راشاتودی، پکن قصد دارد به عنوان بخشی از هدف استراتژیک خود در جهت ساخت یک شبکه ریلی ملی پرسرعت، حدود ۸۰۰ میلیارد یوان (۱۱۴٫۳۶ میلیارد دلار) برای توسعه خط آهن کشور در ۲۰۲۰ هزینه کند.
طبق گفته وزارت حمل و نقل چین، ۱٫۸ تریلیون یوان باید در جاده ها و مسیرهای آبی و حدود ۹۰ میلیارد یوان در خطوط هوایی داخلی هزینه شود.
طبق اطلاعات وزارت حمل و نقل چین، سرمایه گذاری این کشور در سرمایه های ثابت در بخش حمل و نقل برای سال ۲۰۱۹ بیش از ۳٫۲ تریلیون یوان بوده است.
ساخت اولین خط پرسرعت چین در ۲۰۰۷ آغاز شد و این کشور طی ۴ سال بزرگترین شبکه دنیا را ایجاد کرد. چین در پایان ۲۰۱۸، ۲۹ هزار کیلومتر خط آهن پر سرعت داشت که حدود دو سوم کل خطوط آهن جهان است. این کشور در ۲۰۱۸ بیش از ۴۰۰۰ کیلومتر مسیر جدید اضافه کرد.
شبکه فعلی به طرز قابل توجهی زمان سفر بین شهرهای بزرگ چین را کوتاه کرده است. مقامات خط آهن چین حالا در فکر گسترش خطوط جدید به برخی مناطق دور افتاده تر کشور هستند.